Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hyacinth
UTFORSKARE

Skillnader i normalarbetstid i Tid och Löns schema

Hej, jag fick fel vid inläsning av fil, eftersom filen från Tid hade 0,00 tim en klämdag och jag inte hade lagt in som helgdag i Lön. Jag gjorde då detta, men i kalendariet står det ändå 8,00 timmar på den anställde, i blå text. Försöker jag läsa in filen på nytt blir det ändå samma problem. Ska jag i stället välja att skapa två filer från Tid, en för tiden före klämdagen och en för tiden efter klämdagen?

3 SVAR 3
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

 

Du kan justera arbetstiden i kalendariet till 0,00 om du väljer snabbvalet Timlön, övertid och OB så har du en ruta längst ner till vänster i dialogrutan där det står "Ändra arbetstid".

Tycker att det borde fungera om du ändrar där, men du måste ju göra det på samtliga anställda så har du många anställda så är det nog bättre att kolla med supporten om de har en annan lösning.

 

Lycka till!

 

//Carina

Hej, jag vet nu vad problemet berodde på. Eftersom lönen redan var gjord för den perioden, blev det fel då jag i efterhand lade in dagen som helgdag. Det gick bra att ändra i kalendariet en och en så som du beskrivit. Hittade en genvägsknapp längst upp i listen också: Ändra arbetstid.

 

 

Hej Hyacinth!

 

Bra jobbat av dig att du själv hittade problemet och lyckades åtgärda det. Som du upptäckte går det bra att göra som @CarinaEsp skrev eller via genvägen du hittade.

 

Varmt välkommen tillbaka till forumet.

Trevlig helg!

/Tinne