- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Slutlön månadslön?
Hej,
Har ingen aning hur jag ska tänka här.
Månad April, provanställd med månadslön.
Jag betalar alltså ut April månadslön 25/4.
Han sjukskrev sig redan 19/4, och meddelar em 25/4 att han säger upp sig.
Jag har alltså redan betalt ut månadslönen.
Men han ska ju inte då ha en hel månadslön egentligen, + att jag ska dra av karens/sjuklön.
Hur gör jag nu?
- Välj din produkt:
-
Lön 600
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Gissar att du måste göra en "slutlön" som kommer att bli en fordran på den anställde.
Sedan meddela han att han får göra en återbetalning...eller?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej Terese!
Jag hade också gjort som @Suslun föreslår det vill säga gjort en slutlön där samtliga avvikelser finns med och sedan tagit kontakt med honom och kommit överens om återbetalning. För att sedan hantera återbetalningen i programmet så kan du följa hjälpavsnittet Inbetalning från anställd.
Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten.
//Tinna
