Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sofia F-L
MEDLEM

Utbetalning av löner Swedbank

Hej!

Jag har precis börjat med Lön Smart och eEkonomi. Jag arbetar för en ideell förening och har aktiverat bankkoppling mot Swedbank. Det funkar fint med både bokföring och leverantörsfakturor.

Min fråga är nu hur jag ska betala ut lönerna. Lönekörningen är inga problem, men hur gör jag med själva utbetalningen? Tidigare har jag lagt upp utbetalningen manuellt på banken med banklistan från lönekörningen som underlag (jobbade då i ett annat system) men jag tänker att man borde kunna göra det enklare med bankkopplingen? Behöver jag någon mer tjänst från banken eller räcker det med bankkopplingen? Hur gör jag för att skicka filen? Och vad är det för slags fil? Kanske finns någon film om detta men jag hittar inte...

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej Sofia! 

Vad roligt att du har börjat arbeta med våra program. Det låter som att du har kommit en bra bit på vägen och jag gillar verkligen att du vill automatisera flödet! Du tänker egentligen helt rätt, däremot har vi dessvärre inget stöd för att skicka löneutbetalningarna via bankkoppling med Swedbank. Det du beskriver funkar med bankerna SEB, Nordea, Handelsbanken och Danske bank och från vår sida är det ingen extra kostnad. Jag vågar inte svara för bankernas del, men jag tror att det är vanligast att du endast betalar för själva bankkopplingen och att det ingår i den kostnaden. 

Vi har ingen film som beskriver just detta flödet, men jag passar på att skicka vår spellista för Visma eEkonomi på YouTube som kanske kan hjälpa dig i framtiden. På samma kanal finns det även en spellista för Lön Smart. 

Varmt välkommen tillbaka om du har fler funderingar. Ha en fin fredag!
/Ebba