Fråga 2: En anställd har jobbat 11 mån i ett företag. Han hade semester mars månad i 4 veckor. Jag lägger in detta i kalendariet.
Resultatet blir då att Visma Lnö 600 drar bort 20 dagar som "uttag obetalda semesterdagar....??!" Varför händer sånt här? Kan någon snälla bara meddela mig hur man tar bort denna löneart 3244 och 3201 och lägger dit BETALDA semesterdagar?
Och fråga 2: Kan man få ut en utskrift på alla löner som har betalats ut per anställd? Alltså EN sammanställning på alla löner/förmåner och skatter som har betalats för en anställd åt gången, under en period som man själv kan välja. Inte EN utskrift för EN månad. Där det alltså är en lista där alla löner månadsvis finns uppräknade och allt som har med den anställdes lön att göra?
Behöver man en specialutbildning för att kunna göra en sån utskrift, eller finns den helt enkelt inte i Visma Lön 600?
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.