2023-10-20
08:27
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-10-20
08:27
Vilken typ av avdrag när den anställde inte lämnar in förstadagsintyg?
Vi har en anställd som trots krav på förstadagsintyg inte har lämnat in något sådant. Hen har därför inte rätt till sjuklön för frånvaroperioden. Jag har googlat massor, men kan inte hitta nåt svar på om jag ändå ska lägga in frånvaron som sjukfrånvaro, men utan sjuklön, eller om jag ska lägga in det som ogiltig frånvaro. Kollektivavtalet ger ingen info förutom att den anställde ej har rätt till sjuklön i detta fall. Nån som kan ge mig nåt tips?
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lönehantering
2 SVAR 2
2023-10-20
08:34
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-10-20
08:34
Mitt förslag är att du kontaktar er arbetsgivarorganisation för att få hjälp med hanteringen av frånvaron.
Svara
2023-10-20
09:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-10-20
09:00
Jag ringde vår arbetsgivarorganisation och de svarade att jag bör lägga in det som ogiltig frånvaro.
Tack för rådet.
Svara
