Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Janne!Detta redovisas på N3A blanketten. Sidan 3 handlar om anskaffningsutgiften.//Linnea
Hej Pelle!Jag ser att du har varit i kontakt med vår support via chatt och mail i dag så att vi kan hjälpa dig vidare med ditt problem.//Linnea
Hej!Det stämmer som du säger att om du inte tar utdelning för hela årets gränsbelopp så sparas det till nästa år, och då räknas det upp något, och du får ett nytt totalt utdelningsutrymme. Och om detta inte utnyttjas helt så sparas det till nästa år.Om du har lämnat in K10 varje år med nya gränsbelopp, sparat underlag och utdelning så ska det vara förtryckt på skatteuträkningen vilket ditt sparade underlag i år är.Om du inte har lämnat in K10 tidigare år så behöver du i tidigare års skatteprogram antingen skapa K10:or eller använda Fåmansbolagskalkylen för att beräkna underlaget från 2013 i ditt fall.Sedan bör du även kontrollera med Skatteverket om de vill att du ska lämna in K10 för de gamla åren eller om det räcker med att du beräknar underlaget själv.//Linnea
Hej Lena!Det finns en inställning för detta under Arkiv - Programinställningar, se nedan bild.Tack för ditt inlägg!
Hej Bernt-Allan,På vilken plats på din dator försöker du spara skattfilen? När du får det meddelande beror det i regel på att du försöker spara filen i mapp som du inte har skrivbehörigheter för.Som standard sparas skattfilerna under Mina dokument\SPCS\Visma Skatt\2016-2017\Skattfiler\ , men det går lika bra att spara dem i en egen mapp, så länge som du har skrivbehörigheter för den mappen.Gå till Arkiv - Spara Som - Bläddra och välj antingen standardsökvägen (Mina dokument\SPCS\Visma Skatt\2016-2017\Skattfiler\) som jag skrev om ovan eller annan mapp.Hoppas du får ordning på det och att du får en väldigt bra helg./Victor
Genvägar