Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Diana!Redovisat värde = bokfört värde, alltså värdet i bokföringen.
Hej På underbilagan Skatteskuld specifikation räknas årets skatt fram och hur stor skatteskuld/skattfordran blir. Längst upp på denna bilaga kan du ange värden för föregående beskattningsår. Om skatteskulden/-fordran från föregående beskattningsår inte är reglerad kan du ange årtalet för föregående beskattningsår, skattekostnaden enligt deklaration/slutskattesedel och hur stor eventuell inbetald skatt har varit. Mvh Gudrun
Ja, det var vad jag förväntade mig...men så var det inte, därav förvirringen. Nåja, nu är det uppdaterat och fint igen. Tack.
Hej hej! Du behöver ha föregående års programversion installerad för att kunna öppna skattfilen. Behöver du ladda ner tidigare versioner förklarar min kollega Joakim hur du hittar dessa här: Ladda ner äldre versioner av Visma Skatt/Skatt Proffs För att öppna skattfilen går du via Arkiv - Öppna, längst ner till vänster ser du valet Visa filer från: och här kan du välja Föregående år.
Hej hej! Differensen uppstår troligtvis eftersom "Summa skuld/fordran enligt årsavräkning Fora" på bilagan inte stämmer överens med saldot för konto 2951. Om bilagans specifikation stämmer kan du klicka på knappen Föreslå transaktion för att boka om saldot för konto 2951, motkonto blir då kostnadskontot som står angivet i bilagan.
Morgonsoffan
Genvägar