Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ok, nu förstår jag bättre vad du menar. Det stämmer att det inte går att skapa fler än 31 kolumner i en rapport. Jag har noterat önskemålet och ska se vad vi kan göra i programmet.
Hej! När du sparar filen när du arbetar med Byråstöd så kommer den att placeras i klientens egna mapp C:\ProgramData\SPCS\Visma Klient\Bureau Company1\[kundnr]\. En smidig väg att gå för att hitta mappen är att gå till fliken Dokument på kunden i Byråstöd, högerklicka på mappen dokument och välj Öpnna i utforskaren. Du hamnar då i dokumentmappen och kan gå upp en nivå för att komma till dina exporterade html-filer. Markera de filer du vill skicka, högerklicka sedan och välj Skicka till - E-postmottagare. Samtliga markerade filer kommer då att bifogas i ett nytt e-brev.
på Nordea Beta lägger du händelsen Utnyttjad och det antal som du ägde den 31/8. Då kommer innehavet av Nordea Beta nollas, utan att något kapitalvinst/förlust beräknas. Sedan skapar du nytt värdepapper för Nordea Alfa och lägger händelsen Köp. I kolumnen Antal skriver du in det nya antalet andelar som du fått och i kolumnen Per st anger du det genomsnittliga anskaffningsvärdet/st. Det är viktigt att det totala anskaffningsvärdet på den nya fonden är samma som för de båda gamla fonderna.
Hej! Man kan inte få fram en procentsats eller ett totalt värde för alla år. Däremot du kan se hur många som är markerade eller hur många som inte är markerade per år. För att se det väljer du bevakningslistan för reko och sedan vilken period du vill titta på. Du kan alltså endast välja ett år i taget. Klicka sedan på Urval och vid Kolumnstatus väljer du Reko Uppdragsbrev och Alla. Då ser du det totala antalet nere till vänster. Ändrar du sedan till Klarmarkerad ser du hur många kunder som är markerade under aktuell period. Alternativt kan man klicka på bevakningslistan reko och välja period men inte urval. Sedan klickar du på kolumnrubriken Uppdragsbrev så sorteras kunderna i ordning utifrån om de har en bock i rutan eller inte. Klicka sedan på Excel-knappen uppe till vänster så får du ett Excel-ark som du enkelt kan använda till egna beräkningar.
Hej! Gå in under Start - Resultaträkningsmall och klicka på Ny-knappen upptill. I fönstret som öppnas väljer du att skapa en ny rubrik och vad den ska heta. I rullisten Placera inom väljer vart du vill att rubriken ska ligga i mallen och undertill skriver du in vilka baskonton som ska omfattas. Vill du ange ett intervall gör du det med två punkter emellan första och sista kontot. Är det blandade konton sätter du ett kommatecken mellan dem. Under knappen Utskriftsegenskaper kan du göra ytterligare val för hur din nya rubrik ska hanteras av programmet.
Awesome
Genvägar