Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Jag är inte helt säker på vad du menar här. Gäller det olika platser på ert befintliga lager som ni vill lägga in på artiklarna eller är det olika lager du vill kunna hantera? Om frågan avser det som i programmet kallas lagerplats så är det ett fritt fält du kan göra anteckningar i inne på artikeln under fliken Lager. Det används för att specificera vart någonstans på lagret just den här artikeln finns. Lagerplatser lägger du inte in i ett register utan det är fria anteckningar som gäller. Om du efterfrågar flera olika lager så har Administration inte stöd för det i grundutförandet. Detta går dock att lösa via en integration. Integrationen gör det möjligt att koppla samman Administration med ett annat system som hanterar de olika lagerplatserna och sedan för över uppgifter mellan programmen. Visma Integration kan du läsa mer om här. Det finns en färdig lösning för att hantera flera lager ihop med Administration som du kan läsa mer om här här. Hoppas detta besvarar din fråga!
Hej! Nu vet jag inte om du försökte skriva ut på papper eller bara ville förhandsgranska något. Oavsett vilket så använder sig programmet av skrivarens drivrutiner för att kunna presentera en utskrift. Har du ingen skrivare installerad får du det här felmeddelandet. Om du exempelvis sitter på en bärbar dator, som inte har en skrivare kopplad till sig, kan du installera en virtuell skrivare. Då kommer du kunna förhandsgranska och spara utskrifter som du kan mejla vidare eller skriva ut senare. Ett exempel på virtuell skrivare är CutePDF som finns att ladda ner gratis.
Hej hej! I de senare versionerna av Administration har vi infört denna funktionen. Så det ska fungera fint att plocka upp en inkommande följesedel och ange priset endast för de artiklar som fakturan avser. Sedan kan du plocka upp samma följesedel på nästa faktura och ange priset för de kvarvarande artiklarna. Om du är osäker på funktionen kan du alltid testa i Övningsbolaget först så ser du hur det fungerar.
Jag slår ihop din fråga med en tidigare tråd där du får svar på din fråga. /Annie
Hej! Jag förstår att det kan vara frusterande att datumet inte uppdateras i efterhand. Anledningen till varför det är så här är att i listan över väntande beslut kan du ha flera rader där inte alla beslut betalas in samma dag. Om du exempelvis ena dagen får 5 betalningar från Skatteverket kan du fylla i datumet längst upp och därefter markera alla de betalningar som har det datumet, för att slippa ändra datumet på varje rad, vilket du annars kan göra längst ut i kolumnen till höger. Du kanske vid samma tillfälle bockar av andra beslut som har kommit en annan dag. Då vill du kunna ändra datumet längst upp och markera de beslut som kommit den dagen också, utan att de som du markerat tidigare uppdateras med det nya datumet. Datumet som du anger på beslutet blir betaldatumet på inbtalningen från Skatteverket. När du sen skriver ut inbetalningsjournal tar journalen med alla inbetalningar som har skett till och med det datumet du skriver ut journalen på. Har du autoamtisk bokföring blir detta också datumet för verifikationen. Du kan skriva journal hur ofta du vill och alltså skriva ut med tätare intervaller för att få exempelvis alla inbetlaningar på en viss dag på en egen journal. Återkom gärna om du undrar över något mer, kände att jag snurrade till det lite.
Genvägar