2018-12-04
13:47
Hej Annelie Nej det är absolut inget alternativ för mitt inköp. Jag måste uttrycka mig väldigt otydligt. Jag talar inte om offerter som jag skriver (försäljning), utan om en offert med ett nummer som jag fått från min leverantör vilket den leverantören kräver att jag ska ha med i min eventuella beställning (inköp) för att få de villkor som jag blivit lovad. Den beställningen (inköpet) skapar jag i Administration och skickar till min leverantör och då vill jag ha med leverantörens offertnummer i den beställningen (inköpet).
... Visa mer
2018-11-29
09:43
Men det är ju leverantörens offertnr jag behöver ha med i beställningen. Tack ändå, för du gav mig ett tips som du nog inte visste om 😉 Om jag lägger in leverantörens offertnummer i "Lev ordernr" när jag skapar beställningen kommer det offertnumret alltså in på utskriften under "Ert referensnr". På så vis får jag med offertnumret på beställningen till leverantören och det är det jag är ute efter nu. När jag sedan får ordererkännandet får jag byta ut offertnumret till "Lev ordernr" istället. För att behålla offertnumret i beställningen sedan kan jag även lägga in det i "Kontraktsnr". Lite knöligt men det borde funka. Men det hade ju varit bättre om det funnits en egen ruta för offertnumret.
... Visa mer
2018-11-29
09:10
1Gilla
På utskriften av beställning finns en ruta Ert referensnr., där det hade passat bra att lägga in leverantörens offertnummer. Problemet är att jag hittar inte denna ruta någonstans när jag skapar beställningen i programmet. Var i beställningen ska jag lägga in leverantörens offertnr för att få med den på utskriften?
... Visa mer
2018-09-14
12:38
Måndag finns jag inte på plats men på tisdag går bra. Tack och trevlig helg. Mvh Annika
... Visa mer
2018-09-13
15:39
Ja men, jag gjorde ju det.
... Visa mer
2018-09-13
13:17
Hej Burbage Lyckades du med det? Jag gjorde det inte. Banklistan kommer fortfarande ut i löpnummerordning för mig.
... Visa mer
2018-09-13
12:40
Hej Nej, ingen fellista. I alla fall ingen som gällde detta.
... Visa mer
2018-09-11
12:17
Jo jag har tänkt på semester också men det är som sagt på korttid så det blir inte så mycket där. Men vad jag förstår av dig, har man som arbetsgivare alltså rätt att kräva återbetalning i ett sån't här fall om det skulle vara så att det blir ett underskott. Jag tror ändå att jag förebygger så mycket som möjligt för att slippa tjafs i efterhand. Nöjd så! Tack för svar. /Annika
... Visa mer
2018-09-11
12:03
Hej Mikael Tack för snabbt svar. Jag kan alltså bara be om det, inte ställa ett krav? /Annika
... Visa mer
2018-09-11
11:52
3 Gillar
Vi har en korttidsanställd som jag misstänker kommer att få en slutlön som understiger sjukavdragen. Har månadslön innevarande månad med avdrag månaden efter. Slutar sin anställning några dagar in på nästa månad och har redan ganska mycket frånvaro i denna månad. Vad gäller generellt ifall det blir minus på nettolönen? Kan jag förebygga genom att redan på denna lönen redovisa sjukdagarna hittills i september? Finns det regler man måste följa? Vi har inte kollektivavtal men vill hålla oss "inom ramarna".
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lönehantering
2018-09-11
08:34
1Gilla
Jag har ver. 2017.0 och har inte det problemet när jag har sorteringsordning Alla order/Ordernr/Stigande. Har du samma sorteringsordning som du använt tidigare?
... Visa mer
2018-09-05
12:06
1Gilla
I samband med inventering har jag upptäckt att en artikel fått dubbla rader på inleverans mot följesedel. Vi har registrerat en inkommande följesedel i mars på 15 st som fått ett löpnummer och som matchats mot faktura men tittar man på transaktionsfliken i artikelregistret finns en exakt likadan rad till under denna, fast utan löpnummer och utan någon matchande faktura. Hur gör jag för att få bort den? Den finns inte i inkommande följesedlar och kommer inte med i listan "Skuld inkommande följesedlar". Jag har alltså 15 st för många i saldot. Det känns inte rätt att bara göra en manuell utleverans. Jag har omsorterat/packat/rekonstruerat register. Kanske ska nämna att jag fortfarande har ver. 2017.0 också....
... Visa mer
2018-08-09
08:14
Detta hade jag uppe med supporten för många år sedan. Då gällde det att skilja lön/sem/arb.givaravgift/sjuklön o.dy. för företagsledare från övriga tjänstemän. Det hade varit tacksamt om vi kunde lägga in konton på individnivå för sådant.
... Visa mer
2018-01-25
13:13
1Gilla
Jo, men postlåsning gäller ju just den posten som man arbetar med. Det är det ju inte frågan om i detta fallet. Ingen annan är inne på samma order.
... Visa mer
2018-01-24
10:13
Dum fråga kanske, men har du startat om datorn efteråt? Jag brukar glömma det men det hjälper faktiskt skrämmande ofta vid många problem.
... Visa mer
2018-01-24
10:02
1Gilla
En användare ska bocka i att en order är levererad. Då kommer följande felmeddelande upp:
"Ordern kan inte levereras
Orsak:
Postlåsning orsakade att raderna inte kunde få rätt lagerbokföringsdatum. Kontrollera att ingen annan är inne på samma order och försök igen."
Detta trots att ingen annan är inne på samma order. Däremot är någon inne på en helt annan order, på en helt annan kund och den personen måste gå ur sin order, ställa sig i listläge och vänta på att den andra användaren bockar i att hans order är levererad.
Det kan väl inte vara meningen att det ska vara så?
... Visa mer
2018-01-17
09:26
1Gilla
När du har gjort momsrapporten har du alltså en momsskuld som ligger på konto 2650 (i kredit) på 200000? Då gör vi så här: Momsdeklarationen bokförs Debet 2650, 200000 / Kredit 1630 (skattekontot), 200000 Betalningen Debet 1630, 200000 / Kredit 1930 (bankkontot), 200000
... Visa mer
2018-01-17
08:58
Var uppstår diffen? Är det på 2650? Du kanske har en ny momsskuld uppbokad som inte är betald/deklarerad ännu? Har du momsfordran ligger den på 1650. Då blir deklarationen D1630 / K1650 Och om du får pengarna utbetalt från skattekontot: D1930 / K1630
... Visa mer
2018-01-12
15:08
1Gilla
Jag håller inte själv på med avtalsmallar men kan du inte kopiera den aktuella avtalsmallen och bara döpa om den med något tillägg i namnet?
... Visa mer