Hejsan, igen! Har nu chattat med supporten. Jag var ett svårt fall, tror jag. Vi jobbade i 45 minuter, men felmeddelandet gick inte bort. Innan jag påbörjade chatten, fortsatte jag min lilla "felsökning" på egen hand. Jag skiftade om så att summorna på 1930 flyttades till 2330, vilket är rätt konto, men felet kvarstod. Chatten kikade på inställningarna när man högerklickar på raderna i balansräkningsmallen och vi kom inte så långt där heller, för de ändrade ingenting. Ett alternativ, var att ta bort #SUM# i noten och ersätta det med koden för konto 2330. Jag tror det är en bra väg att gå för att slippa felmeddelandet en gång för alla. Men, jag tror att standard i programvaran är att det ligger en #SUM#-kod där när man skapar ett nytt bokslut (kikade i ett bokslut från 2014 och hade samma fel där), fast man kanske skulle ha koden för 2330 där istället som standard. Ni som arbetar på redovisningsbyråer eller revisionsbyråer, hur gör ni? Jag har aldrig brytt mig om att gå till botten med det här fenomenet förrän nu, utan jag har bara accepterat felmeddelandet alla år och klarmarkerat det hela ändå. Men hur gör ni ni som har som profession att göra fler bokslut än vad jag gör varje år? Har ni något smart trix för er som inte jag kan? 😊 Mvh Lena
... Visa mer