4 timmar sedan
Hejsan, Tack för utförliga svar! Jag har också läst på Fora:s hemsida. Eftersom dessa 3 semesterdagar tjänades in föregående år (alltså inte innevarande år) så tänkte jag att de behöver hänföras till annan månad? Fast på Foras:s hemsida står det "sparade semesterdagar". Det är ju inte sparade dagar, de står ju som "betalda semesterdager" på lönespecen... men har tjänats in fg år. Tycker inte det är helt självklart om de ska hänföras till annan månad eller inte?
... Visa mer
5 timmar sedan
Jag vet att dom jobbar på det men när det finns något färdigt vet jag inte.
... Visa mer
6 timmar sedan
1Gilla
Hej @EdwinD
Det här är säkert något vi kan hjälpa dig med, men tyvärr går det inte att lösa här i forumet. Vi rekommenderar att du kontaktar vår support på 0470‑706000, så hjälper vi dig gärna vidare i den kanalen istället.
... Visa mer
8 timmar sedan
1Gilla
Hej @Isak85
Jag har bett en kollega att kontakta tid så får vi reda ut vad det är som har hänt. Vi kommer mejla dig och be om telefonnummer.
Bra att du hörde av dig!
/Tinna
... Visa mer
Hej @Helena
I appen fungerar det lite annorlunda jämfört med stämpling i terminalläge. Vill du lägga frånvaron direkt vid stämpling behöver du gå till Kalendern i appen, välja den aktuella dagen, ange vilken typ av frånvaro det gäller samt sluttid, och sedan uppdatera.
I terminalläget finns valet av frånvaro/närvarokod vid själva stämplingstillfället, men i appen sker det alltså via kalendern istället.
Ha en fin eftermiddag!
... Visa mer
2025-11-04
16:13
Jag håller med. Jag har mellanchef/attestant som också efterlyser att se "sina" anställdas kalendrar - mycket mer överskådligt. Borde kunna lösas i behörighet där chefen redan kommer åt tidrapporterna som ska attesteras.
... Visa mer
2025-11-04
15:36
Hej @Kenjoswe
I hjälpavsnittet Kan jag skicka e-fakturor till privatpersoner? kan du läsa om hur du gör.
... Visa mer
2025-11-04
10:22
Hej @Maggan I Visma Administration visas resultatrapporten enligt standard för resultaträkning, där intäkter presenteras som positiva belopp och kostnader som negativa. Rapporten är inte uppbyggd i debet/kredit‑kolumner som i huvudboken, utan är avsedd för att snabbt visa periodens resultat.
Resultatrapporten i standardutförande går tyvärr inte att “vända” till debet/kredit, men via export till Excel eller en anpassad rapportmall kan du skapa en egen layout.
Ha en fortsatt fin dag!
... Visa mer
2025-11-03
13:35
Hej @nyrell @Christel9
Jag förstår att det kan vara frustrerande att få upp meddelanden om att uppdatera eller byta webbläsare, särskilt när man redan är nöjd med den man använder.
Enligt våra systemkrav fungerar och testas våra internetbaserade tjänster endast i de webbläsare och operativsystem som vi listar och kan garantera full funktionalitet för:
Windows: Chrome, Edge Mac OS: Safari Chrome OS: Chrome iPad/iOS: Safari Android-surfplatta: Chrome
Vi rekommenderar alltid att använda den senaste versionen av dessa webbläsare, då våra tjänster
utvecklas och optimeras utifrån dem. Även om en annan webbläsare (t.ex. Firefox) kan vara uppdaterad och säker, kan vi tyvärr inte garantera att alla funktioner fungerar som tänkt – och därför visas uppmaningen om uppdatering eller byte.
Vill man fortsätta använda en annan webbläsare än de vi stödjer går det ofta att komma åt vissa delar av tjänsten, men för att undvika störningar eller problem med inloggning och funktioner rekommenderar vi att man använder någon av de stödda alternativen.
... Visa mer
2025-11-03
13:23
Hej @Lönekonsult
Välkommen som ny forummedlem.
Det ska inte bli en dubbel uppbokning, utan totalen för semesterskulden ska bokas upp en gång. För att vi ska kunna kika närmare på just ditt fall och se hur det ser ut hos dig, behöver du ringa oss på 0470‑70 60 00 så hjälper vi dig direkt.
Välkommen!
... Visa mer
2025-11-03
13:18
Hej @Admin Gottskär Grundskola
Detta är ingenting vi har möjlighet att hjälpa till med här i forumet utan ring supporten på 0470-70 60 00 så hjälper de dig.
Välkommen!
... Visa mer
2025-11-03
08:22
Hej @Jim Andersson
Tack för din återkoppling och för att du förtydligar situationen.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vår support titta närmare på händelsen i ditt konto.
Du kan nå supporten på 0470‑70 60 00 och våra öppettider är måndag - torsdag kl. 09.00–16.30 fredag 9 - 16. Välkommen att kontakta oss!
... Visa mer
2025-11-03
08:11
Hej @josephineem @Magnus71
Tack för att ni kontaktat oss och för att ni beskriver era problem med misslyckade betalningar.
Vi har fått information om att det tidigare funnits ett fel som kunde orsaka den typ av meddelanden ni har fått, men att detta ska ha blivit åtgärdat på eftermiddagen torsdagen den 30 oktober.
Om problemet fortfarande kvarstår hos er, behöver ni ta kontakt med vår support så att vi kan skapa ett ärende och felsöka vidare tillsammans med er. Supporten nås på 0470‑70 60 00 mellan kl. 9 - 16.30.
Vi beklagar det besvär detta har inneburit och hoppas att det snart fungerar som vanligt igen.
... Visa mer
2025-11-03
06:36
Den här helgen fungerade importen av CSV-filen normalt på lördagen. Söndag kväll halv nio försökte jag importera en ny csv-fil. Fick exakt samma fel som de tidigare gångerna. 😞 På måndag morgen fungerade det klockrent. Detta är irriterande då jag är kassör ideellt att inte kunna lita på att importen funkar på helgerna. Har meddelat supporten i det pågående ärendet, som nu rullat i drygt ett år.
... Visa mer
2025-11-02
13:19
1Gilla
SIE är en grej och backup en annan. Jag vill ha möjlighet att ta backup som man tidigare kunde göra. Behövde man göra en restore, gick det i ett nafs. Att ligga i händerna på någon är helt fel. Vi måste få tillbaka backupfunktion som den en gång fungerade. Då fanns både SIE-filer och backuper, två skilda saker, för den ena kan inte ersätta den andra. Mvh Lena
... Visa mer
2025-10-31
12:30
@Magnus Erixon ja, vi jobbar på att även iPhone-användare ska kunna göra sina ledighetsansökningar via mobilen. Jag uppdaterar när det finns!
@Anneli ja nu finns funktionen aktiverad i Anställd! Och det går att ansöka om alla de typer av frånvaro du nämnde plus ett par till.
typer av frånvaro att ansöka om
Jag har skrivit ihop lite mer om hur det funkar här: Ansök om ledighet direkt i Anställd och filar på lite innehåll till en film som kan visa hur det funkar.
Hojta om det är något ni vill att vi förtydligar någon del.
... Visa mer
2025-10-30
11:00
Men nop4e71, har du en registrerad revisor i ditt bolag? Du svarade inte på det.
... Visa mer
2025-10-30
08:21
Hej @Khedron Wilk Tack för att du tar dig tid att dela dina tankar och beskriva hur du upplever formuläret, och för att du ger ett konkret förbättringsförslag. Vi förstår din poäng kring att obligatoriska fält kan upplevas som ett hinder när man vill ge snabb feedback eller rapportera en bugg.
Frågan om rekommendation är obligatorisk eftersom den hjälper oss att följa och jämföra feedback över tid. Vi uppskattar ändå din synpunkt – för oss är det viktigt att det känns enkelt och smidigt att lämna feedback.
... Visa mer
2025-10-29
09:38
Hej @Christer Broman
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Nej, tyvärr går det inte att godkänna tider från terminalläge. För att kunna godkänna tider behöver du logga in via spiris.se eller i appen.
Ha en fortsatt fin dag!
... Visa mer