2025-06-10
11:25
Hej!
Detta är nu löst och fungerar som tänkt igen.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-06-10
11:25
Hej!
Detta är nu löst och fungerar som tänkt igen.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-06-09
10:00
Hej!
Det här ska nu vara löst och kontohändelserna ska ha lästs in under Kassa och bankhändelser. Om du mot förmodan fortfarande skulle sakna dina bankhändelser rekommenderar jag att du tar kontakt med vår support.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-05-19
14:03
Hej!
Precis som ni säger så har vi märkt att bankhändelser för den 15/5 inte har kommit in i programmet. Detta gäller er som har den äldre varianten av bankkoppling med Swedbank. Vi undersöker detta och när vi har mer information kommer tråden Saknar bankhändelser för 15/5 - Swedbank att uppdateras så min rekommendation är att ni följer den för uppdateringar kring detta.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-05-14
13:20
Hej!
När det gäller Månadskollen så påverkas inte den av manuella justeringar. Kollar vi på t ex saldot för företagskontot så baseras den summan på bokförda och ej bokförda bankhändelser på ditt primära företagskonto.
Upplever du att siffror inte stämmer rekommenderar vi att du tar kontakt med supporten för felsökning i det specifika företaget.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-05-06
08:24
Hej @CarinaM_ !
Månadskollen baseras på den informationen som min kollega nämnt tidigare i tråden. Om det är uppgifter som inte stämmer överens i ditt företag rekommenderar jag att du tar kontakt med vår support för vidare felsökning med dina specifika siffror så att vi har de rätta underlagen för en förklaring till vart siffrorna hämtas ifrån.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-04-25
11:06
Hej!
Vi förstår att det här hade underlättat och förenklat ert arbete men det är inte något som är planerat att förändra i dagsläget.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-04-07
13:49
Hej @Masen01 @Mikael Oliveira !
Jag rekommenderar att ni tar kontakt med vår support för vidare felsökning i era frågor - Kontakta oss.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-03-11
13:16
Hej @MNDU__
Detta ska vara löst i version 4.26.0 av Visma eEkonomi appen så om du inte har hunnit uppdatera till den versionen ännu så är vår rekommendation att göra det.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-02-17
13:52
Hej!
Jag vill bara återkoppla här i tråden att vi har fått det bekräftat att vi har haft ett fel gällande detta och att klarmarkeringar har fallit bort felaktigt. Om du har råkat ut för det behöver du markera dessa manuellt som klara men vi har gjort en fix i programmet som gör att det inte ska hända igen.
Ha en fortsatt fin dag!
... Visa mer
2025-02-06
15:33
Hej!
I dagsläget finns det inga planer på att införa någon förändring kring detta men vi har återigen lyft detta som ett förbättringsförslag för framtiden.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-01-09
11:09
Hej!
Precis som @MiasRedovisning så har vi ett problem just nu där bildunderlagen för mottagna e-fakturor inte visas helt korrekt. En fix har gjorts så att du ska kunna se underlagen när du öppnar och ska bokföra utkastet Du kan fortfarande uppleva problem med att det visas tomma bilder i listläget och det är något som är på gång att lösas.
Ha en fortsatt fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2024-12-17
10:13
Hej,
Precis som min kollega Tinna har skrivit tidigare så är detta en begränsning i programmet och för närvarande behöver varje valutakonto ha ett unikt IBAN nummer inlagt.
Du får gärna dela ditt förbättringsförslag via Feedback och förslag som du hittar längst ned till vänster inne i Visma eEkonomi så kommer detta direkt till våra utvecklare.
Ha det fint! /Jenny
... Visa mer
2024-12-03
13:32
Hej!
Vi är medvetna om att vi inte har en optimal hantering gällande detta i programmet och vi har återigen lyft detta som en förbättringspunkt i Visma eEkonomi. Med det sagt har vi inte någon mer information i dagsläget om detta är något som kommer att förändras framåt i programmet.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2024-10-09
10:18
Hej,
Den här förändringen har vi gjort dels för att få det mer överskådligt men också för att minska datan i programmet. När det gäller betalningar så har det inte gjorts några justeringar utan det fungerar som det gjort tidigare.
Ha det fint! /Jenny
... Visa mer
2023-11-21
11:24
Hej!
Precis som du säger så har det smugit sig in ett fel här där vi har vänt på dessa kontons benämning och momskod. Det här har vi rapporterat som ett fel i programmet. I dagsläget är det inte ett prioriterat fel att rätta till och det är inga problem att fortsätta använda kontona så som de ser ut i Visma eEkonomi just nu.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2023-11-02
15:22
Hej,
Vi har uppmärksammat att vi har problem just nu med den automatiska matchningen/bokföringen. Följ forumtråden Automatisk matchning/bokföring av bankhändelse fungerar inte för att få information när vi har en lösning på plats.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-10-12
15:26
Hej!
Precis som mina kollegor tidigare har skrivit så är vår tanke att öresavrundningen inte ska göras när det gäller t ex swishbetalningar då betalningen redan är gjord. Vi hör och ser era tankar och åsikter och det är något som vi har tagit vidare som förbättringsförslag av Visma eEkonomi.
/Jenny
... Visa mer
2023-09-14
10:32
Hej alla, Visma Sms har stängt.
Som ni alla vet har Visma Sms varit stängt för underhåll under sommaren och vi har nu landat i ett beslut att inte öppna upp tjänsten igen. Vi förstår att detta skapar besvikelse och frustration hos er.
Anledningen beror framförallt på att sms-tjänsten inte lever upp till den nivå som vi önskar.
Vi förstår om det här känns stökigt, men det finns andra lösningar på marknaden som kan hjälpa dig med fortsatt sms-kommunikation med dina kunder. För dig som skickar många sms rekommenderar vi sms-lösningen hos LINK Mobility. Ange Visma Spcs när du är i kontakt med dem.
Oavsett vilken leverantör ni väljer framöver, vill vi ge lite tips på vägen. På vår hemsida finns mer info om hur ni exempelvis exporterar en kundlista från programmet.
Ta hand om er och tveka inte att höra av er om ni har fler funderingar.
/Jenny
... Visa mer
2023-09-08
11:31
Hej!
Vi är verkligen ledsna att det har dragit ut på tiden, men nu har vi kommit längre och ambitionen är att vi kommer tillbaka med mer info under nästa vecka.
/Jenny
... Visa mer