2025-04-29
11:32
Hej - jag hade visst missat helt detta svar - menar du alltså att ni endast backat på att kan maila via visma scanner appen - fast bara mot visma eEkonomi och inte mot visma administration 2000??
... Visa mer
2024-12-10
11:42
Hej!
Tycker det passar bra med en uppdatering i denna tråden. 🙂
I Lön finns de efterfrågade funktionerna för Förskottssemester, Fora-rapportering, Arbetstidsförkortning/Arbetstidskonto, ByggLÖSEN, Arbetsgivarintyg.nu, API som gör det möjligt att läsa in underlag från andra system och en enkel migrering där man får med sig de anställda som utkast och de anställdas scheman och avtal som finns upplagda i Anställd. Vi jobbar vidare på en större migrering men den är inte på plats än.
Jag skulle säga att den bästa (enligt mig) jämförelsen finns här: Jämför Visma Lön 600 med Lön »
Har du frågor är du alltid välkommen att ringa oss på 0470-70 60 00.
Och har du önskemål går det bra att lägga dem under Feedback och förslag längst ner i Lön (eller något av våra andra webbbaserade program) eller via Förbättringsförslag längst upp i den lila menyn i Visma Lön 300/600 (eller något av våra lokalt installerade program).
... Visa mer
2023-04-17
10:35
Hej @Caroline30
Tack för att du hör av dig till oss i forumet.
Vår rekommendation är att detta hanteras enligt vårt användartips Fakturera enbart moms (till exempel försäkringsärenden). Titta gärna på den tråden så hoppas jag att den kan hjälpa dig.
Ha en fortsatt fin dag
//Tinna
... Visa mer
2022-10-07
10:25
1Gilla
Hej!
För de flesta så fungerar det som vanligt. Det är vissa som fortfarande kan uppleva problem med att prestandan är låg och att det går sakta i systemet. Jag uppdaterar när det är löst för alla under fliken driftinfo.
/Tobias
... Visa mer
2022-06-03
14:27
2 Gillar
Hej @Caroline30! Tack för ditt inlägg. Först och främst tycker vi det är fantastiskt att du värnar om utvecklingen av e-faktura. Och det är glädjande att du så varmt rekommenderar de alternativ vi erbjuder via vår scanningcentral. Vi håller verkligen med dig, det är superviktigt att vi får större spridning på e-fakturor och att fler företag tar medvetna steg mot att digitalisera sin hantering av fakturor. Både när de skickar och tar emot fakturor. Och på just det sistnämnda har vi sett att vi kan göra stor skillnad med fler sätt att få in fakturorna i programmet. Vi vill hjälpa fler företag att digitalisera hanteringen, även innan de vill eller kan ta emot fakturan som en renodlad e-faktura från leverantören. Vi har länge erbjudit möjligheten att mejla fakturor till vår scanningscentral för tolkning, så att den kan skickas in i bokföringsprogrammet digitalt. Men som med alla tolkningstjänster finns olika grad av träffsäkerhet på tolkningen av data och det är just därför en riktig e-faktura alltid är det bästa och mest korrekta alternativet. Eftersom datan i en riktig e-faktura inte behöver tolkas och behandlas mellan avsändaren och mottagaren. Med det sagt så har vi länge utvärderat och tittat på feedback gällande våra digitala alternativ. Vi ser att den nya e-post möjligheten direkt in till eEkonomi blir ett fint komplement till de alternativ vi redan har, som vi enklare gör tillgängligt för alla i programmet och som passar dem som vill ha in fakturorna i realtid. Utan att behöva vänta på tolkning och validering. Med den här tjänsten kan vi också erbjuda nästan samma nivå av tolkning och digitalisering fast till ett lägre pris, så att fler tar steget och börjar få in underlagen digitalt. Och vet du vad det bästa är? Vi har skissat på hur vi kan få våra användare i programmet att uppmärksamma att ta nästa steg på sina leverantörsfakturor. Genom små notiser på bildunderlagen likt "Vi ser att du mejlat in den här fakturan, men din leverantör kan faktiskt skicka fakturan som en e-faktura till ditt program. Vill du meddela din leverantör?" eller dylikt. Det tror vi kommer hjälpa företagen ta mer medvetna beslut. Sist vill jag nämna att vi ser över just flödet i programmet för olika underlag och inkomna fakturor, så att allt ska hamna på ett och samma ställe. Vi tycker inte det är optimalt idag att vissa hamnar som utkast och andra som underlag i en annan del av programmet. " Jag hoppas att detta kan besvara några av de frågeställningar du lyfte i ditt inlägg! Och åter igen, tack för att du delade med dig av dina tankar till oss. Med vänliga hälsningar/ Niklas - Content Producer
... Visa mer
2022-04-06
11:07
Hej, Det kommer i en klumpsumma i SIE-filen. Så det som sålts under den dagen samt vad som har betalats in på banken. ex 1930 1 000 2611 200 3051 800 Sen om det är flera försäljningar i de 1 000 kr framgår inte. Salongen tar betalat med kort. Vet inte om det besvarade din fråga. // Caroline
... Visa mer
2021-12-09
14:50
Hej @Caroline30!
Det låter märkligt!
I det här fallet skulle jag rekommendera dig att uppdatera drivrutinerna för PDF på din dator samt för din skrivare. Du kan också testa att byta din webbläsare för att se om det kan vara anledningen till att resultatet blir fel. Om det skulle vara så att det inte hjälper är du varmt välkommen att ringa in till våra kunniga kollegor på supporten. Vi kan då koppla upp oss och kika tillsammans med dig på din dator för att hjälpa dig så att lösa detta så snart som möjligt.
Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du får gärna återkoppla här i tråden kring hur det går. Det kan komma att hjälpa andra i samma situation framåt också. 🙂
Önskar dig, lite tidigt, en fin helg!
/Agnes
... Visa mer
2021-11-17
10:34
3 Gillar
Ja, denna funktion borde kunna läggas till på samma sätt som man utrangerar en anläggningstillgång. Typ Åtgärder - Avsluta periodisering och sen en ruta som kommer upp med förslag på kontering. Förslaget bör vara K17XX eller D29XX och motkonteras kostnadskontot och sen att man kan lägga till extra rader om man till exempel på leasingbil behöver korrigera momsen på de perioder som är kvar. Mvh Lovisa
... Visa mer
2020-10-08
10:36
Hej!
Först får jag be om ursäkt för sent svar i denna tråden.
Men vi har nu undersökt detta vidare och det är precis som @Pacsac säger att det är skatteverket som stoppar möjligheten till denna ändringen. Enligt dem så måste både köparen och säljaren säkerställa att inga uppgifter på fakturan ändras efter att den är skickad till kund. Detta inkluderar även ordernummer/märkning.
Av denna anledningen har vi även valt i eEkonomi att det ej är möjligt att ändra dessa uppgifter på en skickad faktura.
Ha en fin dag!
... Visa mer