2021-09-17
15:59
Hej @Lovisa - 4L Ekonomi AB !
När det kommer till referensen som försvinner från fliken Kassa-och bankhändelser i samband med att man bokfört posten så beror detta på att vi har en standardiserad mall som verifikaten utgår ifrån när de blivit bokföra. De ändras då till att hänvisa till fakturan som blivit betald istället för bankhändelsen i sig. Referensen från bankhändelsen finns fortfarande kvar i listläget om man går in under Kassa-och bankhändelser, men ändras som sagt i beskrivningen på verifikatet. Om det är så att du vill ha kvar referensen på verifikatet kan du efter att du har bokfört posten gå in, redigera och lägga till referensen manuellt i beskrivningen. På så sätt finns referensen kvar på verifikatet också. Detta finns inte heller som en automatiserad funktion i programmet utan måste då läggas till manuellt på varje enskild verifikation.
Hoppas det hjälpte dig i din fråga. Återkom gärna om jag missförstått situationen eller om du har någon mer fundering kring detta :).
Önskar även dig en fantastisk helg!
/Agnes
... Visa mer
2021-02-19
11:49
Hej igen!
Helt rätt, dem behöver inte ha någon tillgång till Visma eEkonomi utan det räcker gott och väl med det samarbetet du har i dagsläget. Det går inte att ändra informationen utan du/ dina kunder skickar bara själva fakturan/underlaget via e-post, istället för att fota det och gå via appen. I vårt skrivna hjälpavsnitt Visma Scanner kan du läsa mer detaljer om hur detta fungerar. 🙂
Det är kanon att du mejlat vår försäljningsavdelning, jag håller mina tummar för att du hittar en lösning som kan passa. 🙂
Trevlig helg!
/My
... Visa mer
2020-02-21
09:10
Hejsan!
Jag tror att du hittar svar på dina frågor i inlägget Kostnader samt värde av kapitalförsäkring.
Återkom gärna i det inlägget om du har följdfrågor 🙂
... Visa mer
2020-02-18
12:27
1Gilla
Tack! Jag löste det allt med avskrivningarna till slut 🙂
... Visa mer