Hej, Att detta inte är ordnat än är smått sinnessjukt och en ren och skär förolämpning mot oss användare. Det finns alltså två olika sätt att föra in utgifter i bokföringen, och dessa två är helt frånskilda vad gäller fundamentala delar som att koppla bild och mallar/bokföringsförslag. Om du kör "Ny verifikation" och adderar bild så följer inte det med som är OCR-inläst / förinskrivet från mobilen inte med, och kör du "Inköp/Koppla bild" så kan du inte använda dina egna bokföringsförslag. SIC! Detta väcker så många frågor... Varför finns ens Kostnadstyper när Bokföringsförslag finns? Det är ju vad jag ser bara två olika namn på samma sak. Och hur har egentligen urvalet av Kostnadstyper skett? För även om vi som betalar dyrt för er tjänst skulle gå med på att era programmerare inte lyckas ordna detta på 6 år, så skulle ni väl åtminstone kunna ha fler/bättre Kostnadstyper än de till synes slumpvalda sju som finns idag. Att t.ex. "Tele och post" är prioriterat att ha med bland Kostnadstyperna är bara ett stort LOL – man märker verkligen att ni fullständigt struntat i frågan under flera år. Byt ut det mot Tjänster från annat EU-land om ni vill hänga med in i 2020-talet (eller 2010-talet för den delen). Om ni har så svårt att binda samman funktionerna inom Eekonomi, så kanske en enkel lösning för stunden vore att bara uttöka antalet Kostnadstyper till att innehålla sånt som folk faktiskt behöver. Ett vågat sådant vore t.ex. Programvara, IT-tjänster eller annat så man kunde bokföra ERA EGNA FAKTUROR enkelt! <-- sarkasm
... Visa mer