Hejsan!
Då tar vi det en vända till tänker jag eftersom du redan hade matchat 1930 med 1580. 🙂
Det är denna bokning som gör att du får felaktiga saldon när du bokar mellan 1910 och 1930 igen, det blir helt enkelt dubbelt. Eftersom du har valt kontant försäljning så har den dagsförsäljning som synkats till Visma eEkonomi från iZettle aldrig bokat upp något på konto 1580, vilket gör att bokningen mellan 1580 och 1930 gör att konto 1580 får ett minussaldo. Jag skulle säga att det är denna bokningen du får korrigera igen så den nollas i bokföringen. Eftersom du matchat den under Kassa och bankhändelser så går du samma väg nu, klicka på bankhändelsen du matchat - Ångra matchning. Då skapas automatiskt en korrigeringsverifikation som nollar bokningen som skett vid matchningen. Eftersom du redan gjort en korrigering mellan 1910 och 1930 och utifrån den information jag fått ta del av ovan så borde dina saldon på respektive konto stämma nu, kontrollera gärna det. (Bankhändelsen som nu är omatchad under Kassa och bankhändelser kan du plocka bort via papperskorgen till höger om bankhändelsen, detta eftersom du som sagt manuellt korrigerat saldot från 1910 till 1930.)
Känns något oklart får du gärna återkomma!
/My
... Visa mer