2025-05-20
09:57
Hej, Är det fler än jag som får fel när man importerar/skickar in SRU till Skatteverket från Advisor med K10? Om utdelning inte har tagits - då skickar Visma inte med noll i fältet för årets utdelning - så då måste kunden eller vi göra det manuellt online Mvh Jonny
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2025-04-07
09:07
1Gilla
Tack för hjälpen. Som på flera andra ställen i Visma Advisor är det information från kundkortet som hämtas - utan att man vet om det och utan att felmeddelandet är tydligt med det. Minnesanteckning till mig själv: vid otydligt felmeddelande - titta igenom alla fält på kundkortet och säkerställ att det är korrekt ifyllt och att inte en enda ruta har något ogiligt tecken.
... Visa mer
2025-04-04
12:26
Hej, Det är i Visma eekonomi och i Visma Skatt & Bokslut Pro. Vi har valt bolagstyp aktiebolag för att kunna använda periodavstämningarna. Förstår att det kan bli problem senare - men de frågorna får vi reda ut då. Mvh Jonny
... Visa mer
2025-04-04
09:52
1Gilla
Det är på gång att visma kommer att släppa Skatt & Bokslut Pro för stiftelser. Vi använder redan Skatt & Bokslut Pro för några stiftelser och ideella föreningar - för att få ett dokumenterat bokslut med underlag. Däremot gör vi årsredovisningar och inkomstdeklarationer utanför Visma. Nu verkar det som Visma har stängt av alla dessa kunder med orgnr som börjar på 80 från att kunna använda Skatt & Bokslut pro. Det innebär att vi nu inte har något stöd för att dokumentera boksluten. Är det någon annan som har råkat ut för samma sak? Visma Supporten kunde tyvärr inte hjälpa oss. Mvh Jonny
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2024-08-30
12:16
Tyvärr väldigt otydligt. Så länge man inte kan markera och kopiera text och belopp på bilderna i eEkonomi kommer vi inte att betala något extra för att få in underlagen. Det är ofta vi måste lägga in OCR nummer manuellt och då är det här ingen hjälp alls.
... Visa mer
2024-08-18
11:56
3 Gillar
Det trista är att alla våra kunder nu får betala 3kr för att de tar emot skräp. Kanske inte riktigt så det var tänkt.....
... Visa mer
2024-08-18
11:29
Hej, Många av våra kunder har idag fått ett erbjudande som är utklätt och ser ut som en faktura. De har skickat in det som Efaktura rakt in i Visma eEkonomi. Om man inte är uppmärksam är risken STOR att man hanterar den som en faktura, konterar och skickar den till kunden för godkännande. E-bok: "Din Guide Till Digital Marknadsföring" + gratis annonsplats (12 månader) 6 950,00 exkl moms.
... Visa mer
2024-07-05
16:14
Hej, Är det jag som inte vet hur vi gör eller går det inte att skriva ut kalkylen för 2024? Har beräknat utdelningsutrymmet och ska meddela kunden hur mycket utdelning de kan ta under året. Jag lyckas inte få någon som helst utskrift av något vettigt och fick nöja mig med att ta en skärmdump på siffrorna för året. Är tanken att det ska inte gå att skriva ut?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt
-
Skatt & Bokslut Pro
2024-07-05
10:18
Nu är det andra gången det händer - vi har avslutat en kund och lämnar över den till nya byrån. Efter en period hör kunden av sig till oss och undrar varför vi inte har bokfört något. Återigen har den nya byrån börjat med att klicka på knappen "starta om" och sedan klickat sig förbi alla varningstexter. Varför ska det vara enklare att helt ta bort ett bolag än att göra: - ändra texter på alla konton i kontoplanen till engelska - kunna se vilka betalningar som har skickats in till Nordea med bankkoppling - på banktransaktioner som har importerats med fil, markera flera transaktioner på olika dagar och ta bort Förstår inte hur ni tänker? Varför är det så viktigt att ALLA ska kunna ta bort ALLT så enkelt när det är små andra saker som är OMÖJLIGA att ändra utan att ringa supporten. Borde man inte ringa supporten även för detta?? Förklara gärna den här logiken för mig. /En som är trött på att förklara för andra att man ALDRIG ska klicka på "starta om" knappen
... Visa mer