2025-04-15
12:35
1Gilla
Hej Bokföringen av inköpet är helt korrekt. Det är ingen skillnad på hur försäljningen bokförs utan konteringen ser ut på samma sätt oavsett om du säljer tilll ett företag eller en privat person 1930 Debet 60 000 3051 Kredit 48 000 2611 Kredit 12 000 /Joachim
... Visa mer
2025-04-08
17:03
Hej Föutsatt att ni fakturerar hyresgästerna med moms oavsett om det gäller momsregisrerade företag eller ej momsregistrerade företag så har ni rätt att dra av moms på olika kostnader. Reglerna säger att man måste redovisa moms på intäkterna för att få dra av moms på kostnader. El = konto 5120 Fjärrvärme = Konto 5131 Förbrukningsmaterial = Konto 5460 /Joachim
... Visa mer
2024-03-22
09:24
Hej @Advina
Tack för att du hör av dig till oss.
Det är aldrig roligt när det blir fel men vi ska hjälpa dig.
Om fakturan inte är betald än, gör du enligt följande: Ångra den felaktiga fakturan genom att välja Åtgärder - Ångra faktura i programmet. Detta kommer skapa en kreditfaktura som automatiskt kvittas mot originalfakturan.
Om fakturan är betald kan du följa beskrivningen under rubriken "Jag har en betald kundfaktura med ett felaktigt datum/artikel/belopp" i hjälpavsnittet
Vanliga problem och lösningar - försäljning.
Får du problem och vill att vi kikar på det så slå gärna en signal till supporten som vid behov kan koppla upp och kika i ditt program.
Trevlig helg
/Tinna
... Visa mer
2022-07-13
13:34
2 Gillar
Ja, det kommer stämma om du bokför som du angivit - amorteringsdelen debiteras 2393 och räntedelen debiteras 8410.
... Visa mer