2024-01-10
14:51
Hej Detta är kanske en konstig fråga - men jag har skapat ett par korrigerande verifikationer pga att systemet själv skapar dem tex vid in/utbetalningar så skapas det när jag matchar. Måste jag då skapa ett underlag för den felaktiga och korrigerande manuella verifikation jag gjort? Det finns ju inget underlag till dessa - ska jag då bara skriva för hand på ett papper detaljerna som blir ett underlag? Vet inte jag förklarar mig så att man förstår min fråga!
... Visa mer
2024-01-05
19:24
Hej, Jag är ny på detta så skulle vilja höra från er vad som blir bäst. Jag har utlägg från mina underleverantörer så som rese/boende kostnader mm. På dessa utlägg tar vi i mitt företag inget i mellanhand utan bara debiterar vidare till slutkund. Idag har jag bokfört deras kostnader på konto 5800 men när jag fakturera vidare så hamnar intäkterna ju på 3041. I min värld borde dessa bokföras på samma konto - således ta ut varandra intäkts och kostnadsmässigt. Tänker jag fel? Hur ska jag bokföra?
... Visa mer