Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årsavstämning visar inaktiva konton

Hej!

Jag inaktiverade ett gammalt konto för över ett år sedan, antagligen 2 år sedan. 

Kontot är uppsagt & bortplockat hos min bank.

Ändå tvingas jag som kund kryssa för att saldot matchar i "Årsavstämning" för 2021 och jag tjuvkikade lite inför 2022 (som av någon anledning går att välja trots att året inte är slut ännu)

För 2022 står också kontot med som jag skall godkänna.

 

Ni bör överväga att endast visa aktiva konton där, det vore användarvänligt om jag slapp se kontot jag inaktiverat för flera år sedan. Jag tänker att konton som inte haft någon rörelse under år 2021 + inaktiverade + 0 i saldo bör övervägas för att filtreras bort. 

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej experience!

 

I dagsläget så går det inte att få bort det inaktiva kontot från årsavstämningen. Anledningen till detta är för att när du inaktiverar bankkonton så kan programmet inte känna av när bankkontot inaktiverats, vilket gör att programmet inte heller kan att utesluta att bankkontot inte har använts under året.

 

Om du vill kan jag lägga din tråd som en idé?

 

Önskar dig en fin kväll!

/Tinne

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tinne!

 

Tråden är ingen idé utan en bugg.

Har 0 st transaktioner skett under året OCH saldot var 0 per 2021-01-01 OCH kontot är inaktiverat, varför visar ni då kontot under årsavstämning? Är det tomt och inte hänt något på ett år samt jag som ägare sagt till ert system att kontot är inaktivt då är det onödigt att ni presenterar detta konto under årsavstämning.

 

Det är bara ett tips i all välmening till er IT-avdelning att se över detta. För inaktiverar jag ett konto då vill jag slippa se det där nästa årsavstämning 2022/2023. Antingen om ni börjar spara datumet jag faktiskt inaktiverar kontot och därifrån bygger logik, eller som jag föreslår ovan så hade ni löst det, ifall ni vill.

Hej experience!

 

Då vi har några olika aktiva trådar har jag svarat i tråden “Varningsruta när man navigerar ut från en gammal bokförd lev.faktura” då det svaret gäller alla frågor du skrivit in här till oss. Så kika gärna i den tråden för att se hur vi föreslår att vi går vidare i dessa frågorna.

 

/Tinne