Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AB Konsult
UTFORSKARE

Artikelkontering - expeditionsavgift

Hej

 

Jag har skapat en kundfaktura där en av artikelraden tillhör artikelkontering "expeditionsavgifter 25 %". När kunden har betalat och jag registerar betalning, hur kommer Visma att bokföra just den raden/artikeln?

 

ABKonsult_0-1715891465290.png

 

Mvh 

AB Konsult

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @AB Konsult 

 

Menar du mot vilket bokföringskonto? Det ser du under Inställningar - Artikelkontering - Välj aktuell kontering - Redigera

 

I programmet finns artikelkonteringar som vi har skapat, som är standard och det gäller exempelvis expeditionsavgift. Inne på dessa artikelkonteringar kommer du se att det står "Ej redigerbar standardpost" på sort. Dessa kommer du alltså inte att kunna ändra. För att själv kunna lägga till de konton du önskar behöver du skapa en egen artikelkontering. Läs mer i stycket Lägg till ny artikelkontering. De konton som kommer upp att välja när du skapar en ny är styrda av vilken momskod du har på dina bokföringskonton. 

 

Tänkte även tipsa dig om att inne i Visma eEkonomi kan du numera ställa din fråga till vår AI-assisten. Du hittar funktionen i *högermenyn enligt bilden nedan. Det kan vara en bra komplement om du arbetar utanför våra kontorstider. 

 

aia.png
* Bild och plats korrigerad av moderator

 

Trevlig helg!

/Tinna