Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anders Winbo
MEDLEM

Autospara

Hej! Satt och skrev en lång och avancerad text i fritext under ca 1,5h. När jag sedan skall gå vidare sade Visma att jag varit inaktiv. Otroligt att det inte sparas eller varnar innan man blir utloggad. Hur kan det vara så att det inte görs? Jag arbetade  i Visma hela tiden med någon minuts tittande på annat program för att hämta uppgifter. Går det verkligen inte att ställa in? 

Det borde gå att autospara eller få en varning om att man är på väg att bli utloggad.

13 SVAR 13
Pacsac
CHAMPION

Har råkat ut för samma sak flera gånger ( t.ex. en leverantörsfaktura med många rader, typ kort-faktura), det är ju svårt att se när man är utloggad. Programmet är igång men det är ju inte alltid det uppdaterar mot server så därför kan det bli "time out" och utloggning

Anders Winbo
MEDLEM

Vi får hoppas att någon på Visma tar tag i detta omgående!

Supporten hade aldrig tidigare hört talas om detta. Tror inte att vi precis är ensamma om problemet med för snabb utloggning.

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej, 

 

Om man inte är aktiv i programmet under en längre tid kommer man bli utloggad från eEkonomi. I dagsläget finns det ingen påminnelse innan man blir utloggad i programmet, men det är något som går att skicka in som ett utvecklingsförslag till oss inne från eEkonomi under Feedback och förslag

Om ni upplever att ni blir utloggad efter en kort stund eller när ni arbetar i programmet är ni välkommen att kontakta vår support för felsökning. 

 

/ Hanna B

Det är en oerhörd brist att det inte sparas och orsakar mycket problem och extraarbete verkar det som. Tar för givet att du tar detta vidare till utvecklarna Hanna Bergqvist

Tryckte av misstag på "GODKÄNN SVAR" och då kommer det som att problemet var löst i forumet. Ser även nu att det man skriver i forumet sparas automatiskt???? Funkar det där så borde det funka på andra ställen?

Kan du ta bort att problemet är löst för det är det ju inte. Mitt fel tyvärr Hanna😬

Jag avmarkerar "löst" åt dig //Tinna

Pacsac
CHAMPION

Det är en brist att man inte vet när man loggas ut (eller ser vad länge man har kvar)

 

 

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej @Anders Winbo 

 

I dagsläget kommer programmet att logga ut inaktiva användare. Om det är något som ändras king detta förfarandet kommer det uppdateras i forumet framåt. 

 

/ Hanna B 

Går det att förlänga tiden innan man blir utloggad så är det ju en nödlösning tills autospar finns tillgänglig?

Hej,

 

Det är inget som går att ändra på i dagsläget, men om någon ändring sker kommer vi återkomma med det i forumet. 

 

/ Hanna B 

Gunilla E
NY MEDLEM

Gammal tråd, men vad har hänt i detta ärende? Jag är ny användare i VISMA efter många år med Fortnox och blir väldigt ofta utloggad. Startar upp flera kunder via Advisor och när jag växlar mellan dem, är jag utloggad i den kund som jag byter till. När jag väljer att logga in igen, har jag tappat den kunden och kommer in på den som jag växlade från. Gör jag något fel, för så ska det väl inte vara? /Gunilla E

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej @Gunilla E ,

 

Om du byter företag inne i eEkonomi kan det uppstå problem med att användaren loggas ut. Vi håller på att undersöka det här,  men i dagsläget finns det ingen lösning på plats. Vi rekommenderar istället att gå in via Mina Tjänster och där välja vilket företag du arbetar med och sedan gå in i eEkonomi. Genom den här vägen ska användaren inte loggas ut. 

 

Finns det fortsatta problem även när du går via Mina tjänster, är du välkommen att kontakta vår support för vidare felsökning. 

 

Önskar dig en fin dag!

 

/ Hanna B