Jag försöker att lägga till en bankkoppling med SEB på en klient, men förstår inte hur jag skall gå tillväga. Jag är på klintens eekonomi och har varit på Företagskonto och klickat på aktivera bankkoppling. Kommer till klientens företagskonto och sedan???
//Gunilla
Löst! Gå till lösning.
Hej Gunilla!
Det låter som om du har kommit en bra bit på vägen men det kanske är något som saknas eller som du har glömt att fylla i. Mitt förslag är att du kontrollerar att det konto du vill aktivera bankkoppling för har ett IBAN-nummer inlagt under Inställningar - Kassa- och bankkonton. IBAN-nummer för ditt konto hittar du lättast på din internetbank eller på ett kontoutdrag.
Om du redan har ett IBAN-nummer inlagt och det trots detta inte fungerar tror jag att vi hjälper dig på bästa sätt genom att du hör av dig till mina duktiga kollegor på supporten.
Vill du eller din kund läsa mer om bankkoppling så finns det bra info i programhjälpens avsnitt Arbeta med bankkoppling.
Ha en fortsatt fin dag!
Tinna
Hej!
Jag har kollat att iban-nummer finns både på mig och på klienten, men det är väl klientens iban-nummer som man skall söka bankkoppling på? I annat fall kommer ju kostnaden att ligga på mitt iban-nummer, eller ? Jag har pratat med supporten men de hänvisar till banken.
/Gunilla
Hej igen!
Ja precis som du skriver så det är klientens IBAN som ska läggas in. Men gör så att du kontaktar banken och återkoppla gärna till mig så jag vet att det har löst sig för dig.
Vänligen Tinna
Jag har haft kontakt med SEB och felet var att behörigheten inte var uppdaterade från klintens sida.
//Gunilla
Hej Gunilla!
Skönt att du löste det och tusen tack för din återkoppling.
Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet!
Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.