Bankkoppling SEB har fungerar inte för tillfället, betalningar som kom in den 8 maj på banken har fortfarande inte dykt upp i Kassa- och bankhändelser kl. 1445 den 9 maj.
Löst! Gå till lösning.
Nu den 10/5 klockan 12:45 och fortfarande inget från den 8/5
Idag den 10 maj vid 13 tiden han banktransaktionerna kommit in vid 13 tiden.
Hej @Kjelle3, Härligt att höra att det löst sig för dig 🙂
@Gunilla-57 - har det löst sig för dig? Jag hörde mig för med mina kollegor och troligtvis är det den lediga dagen igår som orsakat en viss fördröjning på samma sätt som att filer inte skickas ut söndag/måndag för vissa banker. De borde komma under eftermiddagen annars.
Önskar er en fin helg!
/Agnes
För vår del som VISMA kund... har detta meddelande uppkommit varje månad sedan ett år tillbaka.
Jag vill understryka att vi trivs med VISMA och att vara kund hos såväl VISMA som SEB. Och drömmer därav att detta meddelande ses som ett förslag till en förbättrande åtgärd...
Hej. Varför är det så ofta fördröjd import i bankkopplingen?
Hej och tack för er feedback.
Jag har ställt frågan till våra specialister och fått följande svar:
När kontoinformationen inte läses in vid den vanliga tiden kan det bero på olika orsaker. Ibland kanske banken inte har skickat uppgifterna till oss i tid, vilket leder till en försening. Det kan också vara så att när vi väl fått filerna från banken, tar det längre tid än vanligt att bearbeta dem. Då kan det bildas en kö som gör att importen drar ut på tiden. Vi jobbar ständigt med att minska dessa fördröjningar och informerar direkt i programmet om vi upptäcker att något tar längre tid än vanligt.
Just nu ska det inte vara några fördröjning så om ni upplever det rekommenderar jag att ni hör av er till supporten för vidare felsökning.
Önskar er båda en fin dag.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.