Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Belopp exkl moms på kundfaktura

Hej,

Har en kund som endast har momsfri försäljning och fakturering men på fakturorna så står det momsfria beloppet som "belopp exklusive moms" nere i vänsterhörnet på fakturan. Kunden vill att det ska stå "belopp inklusive moms". Hur fixarna man det??

7 SVAR 7
Pacsac
CHAMPION

är det inte moms på fakturan kan det väl inte stå "Inklusive moms" ? (det indikerar att moms är debiterad)

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är en ideell förening,  startad för att samordna bredbandsgrävning i några byar. Föreningen ska fakturerar anslutningsavgiften till medlemmarna (privat personer) i föreningen, Allt är momsfritt. Det kanske ska stå exkl moms?? eller kan man ändra i fakturautformningen på något vis?

Jag vet inte om det ändrar texten på fakturan men i Inställningar under Fakturauppgifter finns en ruta att klicka i ; Visa priser exkl. moms för privatpersoner är den ifylld?

 

Hej! 

 

Skulle det stå Inklusive moms på fakturan så indikerar det på att det är momsbelagd försäljning.

Helt ärligt så känns varken det ena eller det andra helt tydligt när du fakturerar momsfria artiklar. Jag har försökt läsa mig till på Skatteverkets sida Innehållet i en faktura men jag får inte fram vad som är korrekt i samband med momsfri försäljning. 

 

Belopp att betala - vore väl en lämplig text

Fd medlem
Inte tillämpbar

Den texten skulle vara perfekt!

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej @Fd medlem

När du skickar en kundfaktura i Visma eEkonomi ska det stå Att betala längst ner på fakturan, där är det då sammanställt vad kund faktiskt ska betala in till er. Sen kan du på specificeringen på kundfakturan välja att visa beloppet exklusive moms eller inklusive moms beroende på vilken inställning du har som @Pacsac beskrev ovan. 

Här är ett exempel på hur kundfakturan ser ut. 

 

/My