Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nescafé
MEDLEM

Bokföra betald kundfaktura från 2019

Hejsan 

Har skiftat från Visma enskild firma till Visma E ekonomi.

Nu ska jag bokföra betalda fakturor från 2019 som är betalda efter årsskiftet.

Då dom inte finns i eekonomi  hur ska det då läggas in så allt kommer rätt för både 2019 och 2020?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej nescafé

Hur gjorde du din överföring från Enskild Firma till eEkonomi? Var det via SIE-fil eller via vårt konverteringsverktyg? 

Är dina obetalda kundfakturor uppbokade i eEkonomi? Annars kan du lägger in dem som nya kundfakturor men med originaldatum och bokföra betalningen precis som vanligt. 

/Tinna

Via konverteringsverktyget förde jag över bokföringsupgifterna.

Kan inte finna den obetalda fakturan från dec 2019 någonstans.

Om jag ska lägga in dom så nu blir det lite konstigt då får dom ju fel fakturanr, eller tänker jag fel?

Hej,

Testade detta själv i mitt program och ska villigt erkänna att du har helt rätt. Fakturan kommer inte över och eftersom du har kontantmetoden så finns inte heller någon uppbokning av reskontrapost. Så hur löser du nu detta?

Jo såhär: Gå in i eEkonomi - Kassa- och BankhändelserNy bankhändelse - Datum, Belopp och pengar in - Lägg till - Matcha - Övrig insättning - inkomsttyp Egen kontering. I fältet beskrivning anger du faktura xxx skapad i Visma Enskild Firma (eller valfri text som återkopplar till den fakturan). 

Kontera med ditt försäjningskonto och fyll i belopp utan moms - Tryck enter så lägger programmet själv in ditt konto för utgående moms. 

Så får det bli den här gången! 

/Tinna