Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Bokföra periodiseringar?

Hej!

 

Vad har hänt med möjligheten att bokföra alla periodiseringar vid knappen för skapa ny verifikation?

Är den funktionen borta eller är det mina inställningar?

Jag vet att det går att göra om man går in på periodiseringarna, men det var så smidigt att kunna utföra alla till ett visst datum...

8 SVAR 8
AnnicaL
CHAMPION

Jag håller med,  detta var en försämring! Hoppas det kommer tillbaka, både periodiseringar och avskrivningar direkt från samma ställe. 

 

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ja, vi håller tummarna för att det bara var någon som hade otur när de tänkte.. 🙈

Jag håller också med!

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej 

 

När du står under Bokföring - Verifikationer så har vi valt att flytta in detta till knappen "Hantera flera" som finns nere till vänster i programmet. Ändringen gjordes för att det ska bli enklare att hitta till samtliga funktioner du kan hantera här, t ex periodiseringar, avskrivningar och lagertransaktioner. 

 

Väljer du t ex Hantera flera och Periodiseringar så finns det fortfarande möjlighet att bokföra flera periodiseringar vid ett och samma tillfälle. Finns det flera att bokföra så visas alla i listan utefter vilket datum du väljer och när du väljer Bokför så bokförs samtliga som visas i listan. 

 

Jag tar med mig era tankar kring denna förändring. 

Ibland är ni noga med att berätta vilka förändringar/förbättringar som gjorts i programmet, men detta verkar inte vara kommunicerat alls, bara något vi som användare fått "upptäcka" själva. Varför kunde inte samma funktioner få ligga kvar under den lilla pilen där uppe som tidigare, även om det tillkom lagertransaktioner? Det känns som en ändring "bara för att man kan ändra", och inget vi har någon större glädje av. 

 

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Vad bra att det fortfarande går att göra, men... jag är helt enig med AnnicaL, förstår inte alls poängen med att flytta det.

En förbättring hade varit att om det finns periodiseringar eller avskrivningar som inte gjorts så skulle knappen lysa grön? Nu tycker jag att den är lite osynlig?

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Ja, det hade verkligen varit bra!