Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

davidA
MEDLEM

E-ekonomi: Det går ej att skapa Ny kostnadsbärare under Resultatenheter

Det verkar som något är trasigt. När jag försöker spara en ny kostnadsbärare så får jag felet:

Det finns 1 fel

Ett fel uppstod. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.

Har testat att logga ut och in.
 
/David
 
 
5 SVAR 5
davidA
MEDLEM

Felet kvarstår även idag. 

Hej David!

Jag har testat detta hos mig och här fungerar det men gör så här att du rensar cacheminnet i webbläsaren och så testar du igen. Är det fortfarande problem så tar du kontakt med mina kollegor på supporten som får koppla upp och hjälpa dig. 

 

Välkommen!

Tinna

Fungerar inte ändå. Jag tar kontakt med supporten. Tack.

Sandra81
MEDLEM

Detta fel återkommer titt som tätt i Visma eEkonomi, otroligt att supporten ger tipset om att tömma cache-minnen och sådant när det inte är det som är felet utan dålig programmering... Oftast händer det utanför supportertid så det har troligtvis att göra med uppdateringar av servrar eller liknande som sker kvälls- eller nattetid. När ska ni fixa detta så att man kan använda programmet man betalar för fullt ut? Överväger att byta bokföringsprogram faktiskt, det är liksom inte okej att ta betalt för program som inte går att använda när det passar mig.

Hejsan! 

Tro det eller ej så löser rensa cachen många problem som kan upplevas i programmet. Vi lämnar alltså inte ut det tipset för att orsaka merjobb utan oftast som ett första steg för att utesluta det. (Från mig som har jobbat i support i flera år är det otroligt frustrerande när man felsökt ett ärende en timme och upptäcker att cachen var problemet.)

Bara för för att förklara lite kort kring cache: varje gång du besöker en hemsida, kommer din webbläsare ladda ner en kopia av hemsidan och spara den datan på datorns hårddisk. När en kopia av hemsidan är nedladdad och sparad kommer hemsidan laddas in mycket snabbare nästa gång du besöker den. Exempel på data som sparas i cache är bland annat bilder, videor och script. Att dessa finns sparade gör att laddningen av sajten kommer gå snabbare. Precis som alla lagringsytor blir även cacheminnet fullt och det är ofta då det kan påverka upplevelsen i exempelvis eEkonomi. Därför är det viktigt att rensa med jämna mellanrum, eller som första steg när du upplever ett problem i programmet. 

Jag är givetvis ledsen att din upplevelse av vårt program är den ovan. Jag tar vidare den feedbacken och hoppas att vi ska kunna ändra på det.

Gäller ditt fel usprungsfrågan i tråden eller är det något annat? För att kunna hjälpa dig och felsöka behöver vi mer information. Exempelvis: Vad är det som har hänt? Får du ett felmeddelande? Vid vilken tidpunkt kom meddelandet? Vilket företag gäller det? Denna typ av felsökning är oftast enklare för oss att göra via telefon, så om du har möjlighet att ringa en dag när det passar dig så hjälper vi gärna till. Du är också varmt välkommen att utveckla din fråga här i forumet, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

Ha en fin dag!
/Ebba