Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

Excelrapporter

Som excelrapporterna ser ut idag är det väldigt svårt att göra något med dom. Ingen vits att dumpa pappersrapporten i Excel rätt upp och ned.

Skapa en Excelvariant som endast innehåller rådata, dvs hela transaktionen i fråga baserat på de urvalskriterier som gäller. Skippa radrubriker etc. Om rubriker tas med , lägg dom överst.

Om möjligt kan man ju länka in namn på de identiteter rapporten innehåller.

Får man över alla individuella fält i Excel kan man ju enkelt ta fram det man vill ha.

Har vi andra sätt att hämta data från er databas? API, SQL etc?

 

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Håller med till 100%!

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej MatsEngström!

 

Tack för att du tar dig tid att ge oss feedback på hur vi kan förbättra rapportfunktionen i programmet.

I dagsläget så har vi inget annat sätt att få ut datan från Visma eEkonomi till excel i en annan struktur eller format.

 

Vi tar jättegärna emot detta som förbättringsförslag under Feedback & Förslag. Jag kan dessvärre inte lova att det är något som kommer att implementeras, men vi ser alla önskemål som ni lämnar in i produkterna och utvärderas av våra produktutvecklare.

 

Jag önskar dig en fin helg!

/Tinne

MatsEngström
MEDLEM

Det handlar ju om att ställa en enkel SQL-fråga med samma selektering som pappersrapporten har, tar kanske 1 timme att fixa om databasen är någorlunda vettigt designad.

 

Hej MatsEngström!

 

Som jag nämnde i din andra tråd kommer vi att kontakta dig under kommande dagar för att prata mer om detta.

Jag har bett min kollega höra av sig till dig. Jag hoppas det funkar!

 

/Tinne