Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

irinas
MEDLEM

Fakturanumer och bankgironummer saknas på fakturan - eEkonomi Fakturering

har skrivit min första faktura MEN det finns inte Fakturanummer på och min bankgironummer stämmer inte heller det stå bankkontonummer och det är inte de nummer var jag har i förinställning? kan man hjälpa mig? mvh Irina

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Irina!

När du skapade ditt företag i Visma eEkonomi Fakturering så antar jag att du fick gå i genom en startguide? Testade själv och det är i startguiden som man väljer både vad första fakturan ska numreras till samt registrerar sitt bankgironummer. Vad första fakturan ska numreras till är ett obligatoriskt fält för att du ska komma vidare men så länge du inte har skapat någon faktura i programmet så kan du justera detta under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter

 

Ditt bankgironummer komplettera du med under Inställningar - Företagsinställningar - Grunduppgifter.

 

Krånglar det och du vill ha hjälp så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten så hjälper vi dig gärna. 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

Hej!

 

Ett tillägg till Tinna är att fakturan får ett nummer när du skickar eller bokför den. Jag gissar att du klickat på förhandsgranska och då har det inte skapats något fakturanummer än.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100