Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pontus66
UTFORSKARE

Fakturera i annat namn

Hej,!

 

Jag är kund i Eekonomi Pro. Jag håller på att starta upp en biverksamhet. En uhyrningstjänst separat till min ordinarie verksamhet.

Kan jag fakturera dessa tjänster i mitt nya "bifirme" namn "Pellse grävmaskin uthyrning" när mitt AB namn är egentligen Kalles konsulting AB ?

 

Fakturering och betalning skall ske till Kalles konsulting AB?

 

Mvh

Pontus

9 SVAR 9
AnnicaL
CHAMPION

Du kan inte ha olika fakturalayouter i eEkonomi. Om du vill visa bifirmans namn på fakturan får du göra det via t ex textrader. Eller fakturera på annat sätt för bifirman och sedan lägga in de fakturorna manuellt till bokföringen.

I Administration kan du ha olika fakturamallar som kopplas via något som särskiljer verksamheterna, t ex vår referens. 

Hej Annica,

 

Ok, då får jag skriva in "bifirme" namnet som rubrik i textraden.  Det blir enklast, ok.

Tack

 

Mvh

Pontus

Kent__6
MEDLEM

. . . och frågan kvarstår. När kommer det att bli möjligt att hantera i eEkonomi?

Nu är det tekniska problem med fliken Företagsinställningar och jag har suttit och väntat från morgonen (klockan är nu 13.52) utan att kunna skapa några fakturor. Så här långt fem timmars arbetstid som gått till spillo..

AnnicaL
CHAMPION

Vad har du för problem med Företagsinställningar? Inga konstigheter hos mig. Har du testat att rensa cachen? 

Kent__6
MEDLEM

En problembeskrivning hittar du på er egen forumsida "Kända fel". Där har er Hanna Bergqvist skrivit att ni känner till problemet och jobbar på en lösning.

 

ca. 13.57 skrev hon att ni nu har löst problemet.

 

Det problem som nu kvarstår är att man fortfarande måste gå in på Företagsinställningar och manuellt byta logga innan man skapar fakturorna för bifirman..

Den "bristen" har varit uppe många gånger förr men hittills är det inget Visma Spcs vill ändra på. Så du får nig räkna med att fortsätta hantera det manuellt,

 

Kan mycket väl finnas integrationer med tredjepart som gör så att man kan skicka olika fakturor mer automatiserat? Låter dock som lite "överdödande" för din nivå som jag uppfattar det.

MattiasPel
NY MEDLEM

Hej Visma och alla andra. 😃 

Nu var det ca 2 år sedan denna fråga dök upp i grunden. 
Går det nu att ha två olika Namn/titlar på företaget fast på ett och samma orgnr? 

T.ex Orgnr: xxxxxx-xxxx (Sven AB) 
Namn 1: Kalles fabrik
Namn 2: Nisses Fabrik

Ha det gott

Hej @MattiasPel!

 

I dagsläget finns det ingen funktion för att fakturera i fler än ett företagsnamn på samma organisationsnummer.

Du får gärna skicka in detta som ett önskemål till oss via Feedback och förslag längst ner till vänster i Visma eEkonomi.

 

Önskar dig en fin helg!

/Tinne

Kent__6
MEDLEM

Blev mycket förväntansfull när jag fick e-post med rubriken "Ett inlägg du följer har fått en lösning!".

 

Lösningen visar sig bestå i att jag ska skriva in ovanstående som ett önskemål till Visma, via Feedback och förslag?!!

 

Tycker nog att "lösningen" är en smula otillfredsställande...