Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturor från 2018 som jag lagt in med fel betalningsdatum.

Hej det dyker upp fakturor som jag lagt in fel i systemet. De skulle betalts och har betalts 2018 december men ligger i visma som betalas 2019 december... hur fasiken gör jag med dom ?  Jag flyttade datumen till 2018-12-31 på båda men hur blir det med momsen etc för december förra året?  Skärmavbild 2019-12-29 kl. 18.08.53.pngSkärmavbild 2019-12-29 kl. 18.08.42.png

6 SVAR 6
Pacsac
CHAMPION

Har du kontant eller faktura metod i din moms?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej . Jag har kontant.. 

AnnicaL
CHAMPION

Hej

momsen påverkas inte av när en betalning görs, om du inte har kontantmetoden förstås. Men jag gissar att du tagit med dessa fakturor i momsdeklarationen för december 2018 så då behöver inget göras om.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det sjuka är att det dyker upp fler fakturor nu som har ett annat slutdatum... än 2018-12 .... de fanns inte där i december.. 2019 börjar kännas som ett systemfel.... Som jag skrev tidigare har jag kontantmetoden... 

Hur menar du? Eftersom jag har e-ekonomi så hoppas jag att systemet tagit med dom i momsredovisningen i 2018. ... Och jag kollade på momsrapporten från 2018 och de ligger med där. 

Det kan vara ett fel i systemet (i eEkonomi), jag har haft så vid några bokslut.

Jag föreslår att du kontaktar supporten

Hej @Fd medlem

Jag skulle precis Pacsac rekommendera dig att kontakta oss på supporten via telefon eller chatt så vi kan kika närmre på det och hjälpa dig på bästa sätt. 

/My