Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Flexon
UTFORSKARE

Fel i låst årsredovisning

Hej,

Jag använde Visma eEkonomi Deklaration/Åreredovisning för att skapa en årsredovisning för mitt aktiebolag för år 2024 och har redan lämnat in den till bolagsverket och den är redan signerad. Perioden är också redan låst i eEkonomi Deklaration/Åreredovisning.

Idag (flera månader efter att jag lämnat in rapporten) råkade jag märka att "medelantalet anställda" inte har något värde utan är tomt i årsredovisningen för år 2024, vilket gör att t.ex. allabolag visar antalet anställda som 0 istället för 1. 

Behöver jag rätta detta? Hur ska jag gå tillväga nu när allt är låst och signerat?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Flexon 

Vi har landat i att det borde gå att kontakta Bolagsverket/Alla bolag och ändra det där. I årsredovisningen i programmet känns det kanske inte riktigt lika relevant. 

Ha en fin dag! 

Flexon
UTFORSKARE

Tack för svar, jag vet inte om det spelar så stor roll egentligen att det står fel? Vet inte riktigt vem som skulle ta skada av det.

Kontaktade Bolagsverket men de förklarade bara att de inte ansvarar för informationen utan bara publicerar den, och det är upp till mig om jag vill ändra den genom att registrera en ny årsredovisning, men de rekommenderade att rätta det nästa år istället om det inte har så stor inverkan eftersom det inte är god redovisningssed att ändra. Känns som jag bara ska låta det vara därför.

LW -60
UTFORSKARE

I årsredovisningen framgår det säkert att någon tagit ut lön.

Jag tror du inte behöver ändra.

Mvh Lena

Jo det framgår väl av personalkostnaderna om inte annat? Tack för svar 🙂