Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel information i sidfoten på fakturan

Är ny kund/användare i Visma eEkonomi smart. Har letat i forumet, men hittar inte detta. 

Det finns en förhandsgranska funktion som genererar fakturan i pdf. I denna PDF är ALL info i sidfoten fel förutom företagsnamnet och postadressen (orten).

Längre upp på fakturan står ett felaktigt plusgironummer fast jag lagt in infon under företagsinfo. 

Alla andra uppgifter finns också under företagsinfo. Vad gör jag för fel eller fungerar inte förhandsgranskningen? 

Mvh /Arne

3 SVAR 3
Pacsac
CHAMPION

Nog år det rätt uppgifter när jag tittat på en förhandsgranskning av en faktura som jag gör.

 

I företagsinställningar ställer man in adress och telefonnummer mm. men Bankgiro och kontonummer anger man under Inställningar - Kassa och bankkonton.

Och på kunden anges vart kunden skall betala 'Primärt företagskonto' eller 'Bank checkräkningskonto'

(Primärt ... är det normala med Post- eller Bankgiro)

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jaha, tack för svar, men det hjälpte in mig förstås.

Jag har angivit alla uppgifter i företagsinfo resp under inställningar kassa och konton (bankgirot kommer uppenbarligen därifrån med rätt nummer, men inte plusgirot).

 

Någon annan som ser samma problem?

 

Har precis börjat så ett sätt är förstås att radera allt och starta om företaget, men det känns inte så kul. 

Om nu något blev fel från början, men detta känns väldigt basic.  

Hej @Fd medlem 

 

Jag kan inte heller återskapa det hos mig heller. Jag testade att ändra lite uppgifter i mina företagsinställningar för att se så ändringarna genereras på förhandsvisningen och det var inga konstigheter. Jag kommer kontakta dig via mejl så ska du få prata med vår supportavdelning via telefon, blir lättast att felsöka den vägen i detta fallet. 


Ha en fin dag! 
/My