Hej,
Jag har noterat att det står 10% för anställda som är födda 1938-1958 på underlaget för Arbetsgivardeklarationen. Rätt ska ju vara 10,21%. Gäller feb-lönen.
För oss var det en liten summa som inte påverkades denna månad. Men rätt ska ju vara rätt (vet inte heller om systemet räknar på fel procentsats). Det kan ju finnas flera användare som har anställda födda före 1958 och då kan det bli heltokigt på AGI till Skatteverket 12/3.
Vänligen rätta till felet!
Hälsningar
Carina
Här kommer bilden på det jag skrev om ovan.
Hälsningar
Carina
Det är avrundningen som gör detta - om du räknar ut 10,21% och avrundar nedåt, som SKV gör, får du 4 kr vilket sedan om du räknar därifrån och uppåt blir det 10,0%. Så det är inget fel.
@AnnicaL som jag beskrev så spelade det ingen roll för mig denna månad då det handlade om ett litet belopp (och resultatet skulle blivit detsamma oavsett 10% eller 10,21%). Jag vill belysa att det i tidigare perioder har stått 10,21% på AGI-underlagen. Jag vill få bekräftad att programmet räknar på rätt procentsats, och inte att det har blivit ett fel i programmet.
En veteranpool med flera anställda (pensionärer) som betalar ut löner kan få lite större diffar.
Hälsningar
Carina
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.