Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karolina2
MEDLEM

Felmeddelande Filbetalning

Hej!

Någon som har lösning det här felmeddelandet?

"AG01 - AC02 - ; Förklaring: Ogiltig transaktion på den här kontotypen"

Som vanligt när det gäller Visma är smidigihet och tillförlitlighet till supportens svar inte på topp. Jag har bytt bank och i mer än två veckor stått utan aktiv bankkoppling. Fick svar från en på VISMA-supporten att det skulle ta 24 timmar, en annan sa tre dagar. En tredje sa att jag kunde ha två aktiva bankkopplingar samtidigt, en fjärde sa att det inte var att rekommendera...Fick rådet av supporten att bara använda filbetalning i stället så länge. Banken  verkar ha tagit emot filen, men med 30-40 betalningar åt gången finns ju ingen funktionalitet att kunna se en lista över dem. jag har inte heller sett någon funktionalitet i VISMA där man kan se historik över sända filer eller exporter. Någon som vet? Men nu står jag här med en leverantörsfakturalista full med röda fel-prickar. och ovan felmeddelande. Vad göra? 

4 SVAR 4
Karolina2
MEDLEM

Tillägg till ovanstående. Banken tog emot filen men fakturorna med felmeddelande har inte kommit med. Någon som vet hur man i VISMA ser en lista över vilka som de facto kom med i filen till banken när man först i efterhand får veta vilka som kastades ut? 

Hej @Karolina2

Vill bara säga att vi har sett din tråd och tagit den vidare till våra produktspecialister men har ännu inte fått någon återkoppling. Jag uppdaterar dig här i tråden så snart det finns mer information i ärendet. 

 

//Tinna

Karolina2
MEDLEM

Hej Tinna! jag har tagit det via supporten och det finns ett ärende, men de har ju ingen lösning. Så därför ställde jag frågan här i forumet också. Lösningen hittills är att jag måste registrera och betala fakturorna manuellt i banken. Men ingen vet vad felmeddelandet betyder. Jag inväntar fortsättningen på ärendet :-).

Hej @Karolina2

Nu har jag fått information om att din bankkoppling ska vara aktiv och allt ska fungera enligt plan. 

 

Önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet 

//Tinna