Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur korrigera felaktigt räkenskaps år och IB

Behöv hjälp att ta bort ett fel år i Räkneskaps år och IB hur göt jag?

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Är det ditt första år i eEkonomi? I så fall gör du en omstart och börjar från början. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Men om det är tredje året man bokför, det har blivit diverse olika fel på de 15 första verifikationerna?

Ska man enligt bokföringslagen då göra 15 ändringsverifikationer? Eller kan man starta om bara året 2021?

Hejsan! 

Med hjälp av en omstart så startas hela eEkonomi om, dvs alla räkenskapsår. Är bokföringen bakåt i tiden korrekt och det endast handlar om ett par verifikationer nu 2021 så kan du korrigera detta direkt tycker jag. Beroende på vad det är som blivit fel så har eEkonomi många gånger bra funktioner som kan hjälpa till att göra dessa korrigeringar så du slipper göra ändringsverifikationerna manuellt. Till exempel om det blivit fel bokfört under Kassa och bankhändelser så kan du klicka på händelsen du matchat - Ångra matchning, då skapar programmet korrigeringsverifikationen åt dig helt automatiskt samtidigt som du kan matcha händelsen på rätt sätt igen. 

Du får gärna återkomma med information om vad som gått snett om du vill ha tips på hur du smidigast kan lösa det! 🙂 
/My