Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hur läser jag mitt verifikationsmail?

Hej,

 

Jag har en ny multifunktionsskrivare med funktion för att skanna till e-post. Jag har e-postadressen jag ska använda för att skanna direkt till bildunderlagen i eekonomi. Problemet är att skrivaren kräver att när man lägger till en ny e-postadress så måste den verifieras, skrivaren skickar alltså en kod till e-postadressen och den måste anges för att det ska gå att skanna till denna adress. 

Jag tänkte vara smart och sätta upp ett e-postalias på någon av mina domäner som bara skickar posten vidare till visma, samma sak där. Jag får inte vidarebefordra mail utan verifiering från den mottagande mailen. 

 

HUR läser jag verifikationsmail som skickats till min visma eekonomiadress?

 

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-08-26.

6 SVAR 6
Khedron Wilk
CHAMPION

Går det att sätta upp din "mellanadress" som ett eget konto så att det behåller en kopia samtidigt som inkommande mail vidarebefordras? Så du kan logga in på det kontot och verifiera det? Och sedan i praktiken aldrig mer logga in på det?

Det är så jag har gjort med våra egna inläsnings-alias för att vid behov kunna frikoppla bildunderlagshanteringen från Vismas olika domäner/tjänster.

 

Spontant tror jag inte Visma kan lösa detta på sin sida. Tror inte det i strikt praktisktmening egentligen existerar några mailkonton hos dem utan inkommande epost till skanningsfunktionen omvandlas automatiskt till annat format och stoppas in i eEkonomi.

Tack för ditt svar. 

 

Det var så jag tänkte göra men tyvärr kunde jag inte lägga till en vidarebefordring till visma från mellankontot utan att verifiera. Så det blev stopp även där tyvärr. 

Hejsan! 

@Khedron Wilk har redan varit inne och gett dig svar på vad som gäller från vår sida, jag ville bara bekräfta det. Det finns inget direkt "mailkonto" som är knutet till en vanlig inkorg och koden som skickats till denna finns således inte att hämta upp från vår sida tyvärr. 

/My 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokio har löst det så att en kan gå in och titta på loggen som loggar vilka meddelanden som skickats till den automatiska adressen. Skulle kunna gå även hos Visma??

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar - vad är "mellanadressen" i det här fallet?

"mellanadress" i detta fallet = ett separat mailkonto (ej hos Visma) man själv har kontroll över.