Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

David Samuelson
UTFORSKARE

Hur skapar jag en följesedel?

Hej, 

En företagskund som har handlat av mig via faktura behöver en följesedel.

Hur gör jag detta? Jag kan väl inte behöva betala 129 kr/mån för Offert & order-tillvalet? Jag använder Visma eEkonomi Smart.

Mvh,

David

3 SVAR 3
Khedron Wilk
CHAMPION

Jag skall inte svara för Vismas räkning men personligen tycker jag det allt det låter som en typisk funktion som ligger i ett Offert/Order-tillägg, oavsett system/leverantör.

Jag tror du får upprätta följesedeln manuellt. Antingen leta upp någon mall på nätet. Eller om du har någon PDF-editor så kan du prova redigera en kopia av själva fakturan, det skulle antagligen vara snabbast.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @David Samuelson 

Om du använder tillvalet Offert & Order kan du enkelt skicka med en följesedel när du levererar dina varor. För att aktivera tillvalet, gå till Tillval och appar inne i ditt program. Tillvalet kostar idag 119 kr/månad. Du kan läsa mer om hur du skriver ut en följesedel i avsnittet Skriv ut följesedel.

Som Khedron nämnde så kan du säkert upprätta följesedeln manuellt om du föredrar det. Du kan till exempel leta upp en följesedelmall på nätet och fylla i den själv, eller använda en PDF-editor för att redigera en kopia av fakturan.

Hoppas detta hjälper dig!

David Samuelson
UTFORSKARE

Tack båda för svar!