Hej!
jag har sedan januari bankkoppling till er via Nordea plusgiro. Sedan denna kom igång 7/1 2022 kan jag inte se vem som betalat medlemsavgiften när de satt in den via skriven inbetalning. Enligt Nordea får ni all info i tjänsten. Har varit kontakt med er flera gånger i detta ärende och ni säger att det är prioriterat. Men nu är snart februari slut och jag har nu stora problem då flera medlemmar har inbetalat på detta sätt men vi kan inte se det och då heller går de inte delta i vår stora verksamhet. Jag behöver bild på inbetalningen såsom vi tidigare fick hos Nordea. Snälla hjälp mig snart!!! Annars fungerar tjänsten ok.
Hej Carina!
Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till forumet
Jag har varit i kontakt med våra produktspecialister som arbetar på att lösa ditt ärende och som kommer att återkoppla direkt till dig så snart vi har en lösning att ge dig.
Mer information än så har jag tyvärr inte att ge dig men jag hoppas precis som du att detta snart är löst.
Tack för att du hörde av dig
Tinna
Hej!
Det är nu 2 månader sedan detta problem aviserades. Jag har varit i kontakt med er sååå många gånger och ni upprepar att ni håller på. Det är inte längre ok för oss att ni inte löser detta problem. Ta bilden ni får från Nordeatjänst och lägg den i bilder kopplat till det ni lägger in i Kassa banktjänster. Det kan inte vara så svårt. Ni kan också kontakta de som kör Privatgiro för info om inbetalningar så det inte bara står 1 eller 2 på inkommande betalningar i ert system. Tacksam att få ett besked om lösning snart. Med vänlig hälsning, Carina
Hej Carina,
Vi förstår att det här är en efterlängtad funktion. Som vår support nämnt håller vi på att arbeta på att utveckla och förbättra bankintegrationen så att referensen ska tolkas för även dessa typer av inbetalningar. Vi vet inte en exakt tid när detta kommer vara implementerat men vi kommer uppdatera i tråden när det är löst.
Ha en fin dag!
/ Hanna B
Hej!
Jag antar att ni arbetar efter någon typ av ut
utvecklingsmetod som moderna it utvecklingsbolag gör. Det borde innebära att ni har en tidsplan och användare som deltar i någon form. Om ni ännu inte har detta problem i någon tidsplan så blir jag orolig. Vi valde er för bankkoppling och de automatiska möjligheterna ni gör reklam för. Nu vet jag inte om det var smart. För detta har gjort mitt arbete flera gånger jobbigare och tidsödande.
Hej igen Carina,
Det är flera faktorer som spelar in i utvecklingen av detta vilket gör att vi inte kan säga en exakt tid när det kommer att vara löst. När det finns någon mer uppdatering kommer vi uppdatera i tråden. Under tiden rekommenderar jag att ni tar kontakt med banken för att få ut en lista som visar referenserna/namnen på betalningarna.
Detta är en temporär workaround och när utvecklingen är klar kommer referensen komma in i programmet som för de andra bankhändelserna, men i dagsläget finns det ingen annan lösning.
/ Hanna B
Hej igen!
Självklart har jag redan varit i kontakt med banken (flera gånger) men då avtalet mellan er och den tjänsten/fil som överförs till er innehåller även bild på på dessa typer av inbetalningar vilket innebär att ni får all info så kan banken kan inte ge mig detta. Nordea har även varit i kontakt med er i detta ärende då det dessvärre inte bara är vi som är drabbade och Nordeas support får många onödiga samtal som de inte kan hjälpa kunderna med. Det är olyckligt och tråkigt. Känns som moment 22. Tacksam om ni kan göra en workaround tills vidare eller hitta en lösning med plusgiro på Nordea tills ni löst det.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.