Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Inläsning av leverantörsfaktura som skickar från olika adresser?

Hej,

Aktiverade att det skall gå att skicka direkt till en mejladress (3kr/st). Då får man en lista på godkända avsändare. Denna lista korrelerar till Leverantör/E-postadress.

Men om man har en leverantör som skickar från mer än en frånadress hur får jag in denna i listan av godkända mejladresser?

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Mikael Östergren,

 

Precis som du säger sätter programmet av sig själv alla leverantörers kopplade mejladresser som godkända. Vill du att en ny mejladress som inte redan finns med i listan ska kunna skicka in fakturor eller att en och samma leverantör ska kunna skicka från flera olika mejladresser, så kan du ge leverantören den genererade mejladressen så att de kan skicka in fakturorna där också. När fakturorna sedan kommer via mejlen så får du välja att godkänna eller blocka kontakten. Detta är alltså inget som behövs läggas till i förhand, utan det sker löpande när leverantörer skickar fakturor från olika adresser. Det är alltså du som styr över vilka mejladresser som är godkända eller inte. 

 

Jag hoppas mitt svar hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller har du några följdfrågor är du varmt välkommen att höra av dig igen. 

 

Önskar dig en fin vecka! 

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej,

 

Det var den förlösande förklaringen jag inte såg när jag aktiverade tjänsten. Fick info om den nya adressen som skapats och att det fanns listor för att godkänna avsändare. Information som gick mig förbi var vad som skulle hända om icke godkända avsändare skickade på adressen.

Ditt svar ovan förtydligar detta.

 

Vi har redan en inkommande mejladress för fakturor (med vårt domännamn), dessa kommer omdirigeras (frånadress kvarstår) till den generella som skapades av tjänsten.

En fråga (som kanske ska ha en ny tråd). Kan man få notifiering om att det kommit något på den genererade adressen, typ ett mejl med lite info om det?

Hej @Mikael Östergren,

 

Härligt att höra att förklaringen hjälpte dig! 

 

Angående din följdfråga så är det i dagsläget inte möjligt att få notifieringar via mejl när man arbetar med att mejla PDFer direkt in i programmet. Däremot får du notiser i programmet och även via appen när något nytt kommer in. Likt mitt svar i din andra tråd vill jag nämna att du är varmt välkommen att lämna ett förslag om detta via knappen Feedback & förslag inne i Visma eEkonomi. Jag kan även här inte lova att det är något som kommer att implementeras men vår utvecklingsavdelning går igenom och utvärderar alla förslag som kommer in via produkten.

 

Jag vill också nämna att om man arbetar med e-fakturor får notifieringar via mejl, så det är ett alternativ även i den här frågan som skulle kunna vara en lösning. Det skulle även i det här fallet innebära en förändring i hanteringen så jag förstår om det inte är optimalt i nuläget. Men jag vill ändå nämna att det finns som ett alternativ. 

 

Hoppas detta hjälpte dig in din fråga. Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig igen.

 

/Agnes 

 

 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂