Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan ej koppla bildunderlag och spara betald leverantörsfaktura

Dagens problem i eekonomi: Jag kan inte koppla ett nytt bildunderlag till en befintlig och sen tidigare betalad leverantörsfaktura. Får upp felmeddelandet att jag inte kan spara med ett tidigare förfallodatum om jag inte kryssar i rutan Betala manuellt. Den rutan är grå och går inte att kryssa i (förmodligen för att fakturan är betald). Jag vill ju inte ändra förfallo i efterhand bara för att lägga till ett kompletterande underlag.

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-09-02.

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hej

Jag testade hos mig och jag kan utan vidare lägga till nya underlag till en faktura som är betald sedan tidigare och vars förfallodag har passerats. 

Har du bankkoppling? I så fall är det nog den som ställer till det, men det finns ju ingen rimlig anledning att det skulle vara så. En bugg, med andra ord. 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan @Fd medlem ! 


Precis som ni har varit inne på så beror det på din aktiva bankkoppling och att fakturan är registrerad som betald. Då stoppar programmet dig från att spara en leverantörsfaktura med ett tidigare förfallodatum, men jag har full förståelse för att du inte vill flytta fram det igen såklart.

 

Hanteringen blir att lägga till bildunderlaget via verifikationen istället. Gå till Bokföring - Verifikationer - klicka på verifikationen - Redigera - Kopplade bilder, så kan du lägga till bildunderlaget. Bildunderlaget kommer även synas på själva fakturan under Inköp - Leverantörsfakturor

Ha en härlig eftermiddag! 🙂
/My