Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AB Konsult
UTFORSKARE

Kan inte skapa bokslutsverifikation

Hej!

Jag har precis påbörjat bokslutsarbete i Visma mha funktionen eEkonomi Deklaration/Årsredovisning. I "Resultatplanering" får jag förslag från Visma på några avsättningsmöjligheter, Visma vill att jag väljer ett av dem.

På alternativet "Maximal återföring" ser jag en varningstriangel med info om att det inte går att skapa bokslutsverifikationer. Visma rekommenderar kontroll av konto 2510,8911,8811,8819,2099 och 8999 om dessa är rätt kopplade.

Fråga: HUR ska ovanstående konton kopplas? HUR ser man om kontona är fel/rätt kopplade?

//AB Konsult

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @AB Konsult 

Det kanske är ett långskott från min sida men jag skulle tippa på att det är något av dessa bokföringskonton som du inte har upplagda alls och att det är därför programmet reagerar. Kolla på det och återkom så vi vet hur det går för dig. 

/Tinna

AB Konsult
UTFORSKARE

Hej Tina, 

Jag använder bara konto 2510 och 2099, de andra kontona har jag inte haft någon transaktion alls, ska de ändå aktiveras?

/AB Konsult

Hej igen @AB Konsult 

Jag pratade med en kunnig kollega på supporten som misstänker att det kan bero på dina periodiseringskonton. Här behöver du slå en signal till oss så ska vi kika i ditt program och så hjälper vi dig fortsatt i den kanalen istället. 

Välkommen att kontakta supporten och trevlig helg!

/Tinna

AB Konsult
UTFORSKARE

Tack Tina, jag ringer supporten. 

Trevlig helg!

/AB Konsult