Hej,
Vet att det finns en kontoplan för Fastighetsbolag som heter Fastbas 2017. Vart hittar jag den?
Löst! Gå till lösning.
Du kan ladda ned den som SIE på denna sida.
https://www.sverigesallmannytta.se/trycksaker/fastbas-2017-kontoplan-med-anvisningar/
Hej! Tack för svar. Jo jag har också sett den men det fungerar inte att läsa in. Får upp detta felmeddelande;
Hej @Josefina1
Jag provade själv att ladda ner filerna och vad jag förstår verkar det vara själva trycksaken man köper, men filerna kan laddas ner direkt utan kostnad.
Det finns två olika filer tillgängliga:
SIE4-fil: Detta är en typ av fil som innehåller själva kontoplanen. Tyvärr är denna fil inte laddningsbar som en korrekt SIE4-fil eftersom den saknar verifikationer, vilket innebär att inget kommer att importeras. Dessutom är filen felaktigt strukturerad då flera konton finns med dubbelt.
XLSX-fil: När du öppnar denna fil i Excel, får du en översikt över kontoplanen, liknande den som finns på bas.se.
För att kunna läsa in dessa filer i eEkonomi behöver du följa stegen i hjälpavsnittet Importera eller exportera kontoplan. Det innebär att du måste exportera kontoplanen från eEkonomi, göra nödvändiga ändringar i filen och sedan importera den igen. Detta kommer att uppdatera befintliga konton och lägga till nya, men konton som du har raderat från filen kommer inte att tas bort från Visma eEkonomi.
Lycka till och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Jag förstår inte riktigt hur du menar med att jag ska "göra nödvändiga ändringar"? Jag har läst hjälpavsnittet men förstår inte alls hur jag ska göra.
Hej, Jag tror att du måste köpa den för att kunna använda den. Ring och kolla 08-406 55 00 eller maila: info@sverigesallmannytta.se
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.