Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontosaldo/kontobalans

Hej, När jag skapar en tex en leverantörsfaktura vill jag se saldo/balans på dem olika kontona jag använder. Finns så att det kommer upp en blå "ikon" bredvid +- i slutet av varje rad. Kan inte hitta inställningen men vet att det ska gå 🙂

 

Tacksam för svar!

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Såvitt jag vet är detta helt automatiskt, att det före den blå ikonen som är genvägen till kontoanalysen står vad saldot på det aktuella kontot är. Men det kanske är olika i de olika versionerna av eEkonomi (jag har Pro). 

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Fredrik!

 

Det finns en inställning för om du vill se debet och kredit när du skapar upp leverantörsfakturor, är det vad du menar med att du vill se balans? Inställningen för det hittar du under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter - scrolla ner till Leverantörsfakturor - bocka i "Visa debet och kredit på leverantörsfakturor".

 

Den blå symbolen du menar är den som finns bredvid +/- som tar dig till kontoanalysen och den har vi, vad jag vet, inte någon inställning för, den ska vara permanent. Den finns hos mig så jag funderar lite på varför du inte ser den hos dig.

 

Det du själv kan testa är följande:

1. Byta webbläsare

2. Rensa cache och starta om webbläsaren efteråt

 

Om ovan inte löser problemet så skulle vi nog behöva koppla upp oss och titta på det tillsammans med dig, vilket mina duktiga kollegor på supporten har möjlighet att göra. Du får gärna kontakta supporten när du har tid så att du kan få hjälp med varför symbolen inte finns där.

 

Du får gärna återkoppla i tråden om hur det går, då det säkert kan vara till stor hjälp för andra användare som stöter på samma problem.

Lycka till!

/Tinne

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag har fått svar nu. Saldot på kontot bredvid den blå knappen finns inte med i version Eekonomi Smart utan den finns bara om man har Pro.