Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

12312131
MEDLEM

Kontroll av årsredovisning

Hej,

 

Tänkte se om någon har svar/förslag på vad nedanstående fel kan ha sin grind i, från Visma Eekonomi deklaration/årsredovisning.

 

1. Kontroll av årsredovisning

 

 Kontroll-Årsredovisning.png

2. Fel #1: Datum i flerårsöversikt.

 

Aktiebolaget startade 2019-04-25.

 

Datum-Flerårsöversikt.png

 

3. Fel #2-#4: Balansräkningens tillgångs och skuldsida balanserar inte. Invantarier, etc.

 

Osäker vad detta avser, allt är korrekt bokfört under året. Såväl kostnader som intäkter.

 

Någon aning vad som kan orsaka detta?

 

 

 

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Alla varningar är inte helt lätt att svara på exakt varför de uppstår eftersom man då behöver ha en bättre överblick på din bokföring men jag kan kanske hjälpa dig en bit på vägen genom att förklara vad dem innebär. 

Datum i flerårsöversikt 
Här misstänker jag att det beror på datumen ovanför de tomma kolumnerna, eftersom ditt företag skapades 2019-04-25 är de datumintervallen innan felaktiga och ej existerande. Det jag menar är att datumen 2017-04-25-2017-12-31 och 2018-04-25-2018-12-31 ska bort, det är dessa som inte följer kommande intervall. 

Balansräkningens tillgångs och skuldsida balanserar inte. 
Detta innebär att balansräkningens totalsumma för Tillgångar är en annan summa än vad balansräkningens totalsumma för Eget kapital är, dessa bör balansera med varandra. Det är detta programmet reagerar på och du behöver hitta vad det är för belopp och vart differensen uppstår. Likaså föregående år som har en differens. Vi har några andra trådar där samma felmeddelande uppstått, det kan vara olika lösningar men jag länkar dessa här, förhoppningsvis kanske någon stämmer överens med din varning, Balansräkningens tillgångs- och skuldsida balanserar inte i Deklaration och ÅrsredovisningenBalansräkningens tillgångs- och skuldsida stämmer inte för fg år

Noten inventarier
Också svårt att gå in närmare på utan någon större överblick tyvärr men det verkar som att saldot i din not för inventarier inte stämmer överens med ditt bokförda saldo i balansräkningen. 

Jag hoppas iallafall att detta kan hjälpa dig en liten bit på vägen. 
Ha en fin dag! 🙂 
/My