Hej!
Efter många år med kontantmetoden så använder jag sen förra sommaren faktureringsmetoden, och har en fråga gällande bildunderlag till verfikationerna. Jag använder Visma eEkonomi och värt att nämna är att jag skapar mina fakturor manuellt utanför Visma, som PDF-filer.
Hittills har jag skapat en verifikation för varje gång en faktura skapats och skickats. T.ex., verifikation 20 med titel "Faktura 1234" och så har jag bifogat fakturan som PDF i verifikationen i Visma eEkonomi.
Men när fakturorna betalas så betalas det ofta väldigt många samma dag och blir registrerad som en enda bankhändelse. Då har jag nöjt mig att skapa en enda verifikation och skrivit vilka fakturor det gäller.
T.ex. verifikation 30 med titel "Betalning av fakturorna 1234, 1240 och 1241", men, utan att bifoga PDF-erna igen.
Är det okej att göra på detta vis, eller bör jag bifoga fakturorna en gång till för verifikationen som matchar den bankhändelsen? Det kan vara väldigt många fakturor i en och samma bankhändelse, det var därför jag hoppades på att jag skulle kunna slippa bifoga igen.
- Micke