Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BooABja
MEDLEM

Koppla kvitto till projekt

Hej

Jag hittade listan över "Använd projekt" och "Påminn om projekt" och där står det att man ska kryssa i en ruta. Var finns denna ruta? Jag har och ser projekt på kundfakturor men inte på vyn för leverantörsfakturor eller kvitton.

 

Hur löser jag det?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @BooABja 

 

Om du vill arbeta med projekt aktiverar du funktionen under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsinställningar. Där kan du även göra en inställning för att få påminnelser om att lägga till projekt när du registrerar fakturor och verifikationer.

 

Hoppas detta är det du söker. 

/Tinna

BooABja
MEDLEM

Den rutan är ikryssad (jag får upp pojekt på tex kundfakturor) men inte kvitton eller leverantörsfakturor. Så här ser tex kvittovyn ut - finns ingen projektlista för leverantörsfakturor heller
Visma projekt.png

Hej @BooABja 

 

För leverantörsfakturor och verifikationer visas en kolumn där du väljer vilket projekt som ska kopplas till transaktionen. På offerter, ordrar och kundfakturor kan du välja att koppla fakturan som helhet till ett visst projekt. Du väljer då projektet i fakturahuvudet. Du kan även välja att göra kopplingen till projekt för respektive fakturarad.

 

Projekt är aktiverat på alla bokföringskonton mellan nummer 3000-8999. Övriga konton kan aktiveras för kontering mot projekt genom att redigera respektive konto under Inställningar - Kontoplan.

 

 

 

Upplever du att detta inte stämmer eller om du vill att vi visar dig i ditt program så är du välkommen att kontakta supporten. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

BooABja
MEDLEM

Men vad bra - jag var blind helt enkelt! Nu ska det testas

Härligt! Ja ibland är man lite blind men då får vi hjälpas åt. 

 

Hoppas du får ihop det och annars är du alltid välkommen att återkomma. 

/Tinna