Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

VegaOnline
MEDLEM

Körning av Ekonomi i Safari - iPad OS (ver. 13.3.1)

Hej Visma,

(Körning av Ekonomi i Safari - iPad OS (ver. 13.3.1))

 

# Problem-1:

Plats:

Startsida - Kund & Lev.fakturor (klicka på ikon för att Visa Per Vecka/ Per Månad /Hittills i år.

Pop-fönstret stängs direkt, saknar möjlighet att välja ovanstående.

Särskilt ofta förekommande vid anslutning av externt Apple-Magic tangentbord.

 

# Problem-2:

Plats:

Försäljning - Skapa Offert - Lägg in ny artikel - Problemet är att hyperlink inom detta artikelfält är ej aktiv.  Problemet är samma även för Order-modulen.

 

Ovanstående punkter har tagits upp på telefon med er supportavdelning (från igår) och har tydliggjorts via TeamViewer.

 

Tack på förhand,

/Carl

9 SVAR 9
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

 

Hörde att min kollegor på supporten har försökt komma i kontakt med dig. Svara gärna på mejlet när de kan nå dig så får du hjälp även med frågorna i denna tråd. 

 

/Tinna

Hej Tinna,

Tyvärr har ingen kontaktat mig på telefon gällande IOS problematiken, inte vad jag kan se i alla fall.

Däremot har en av dina kollegor hört av sig via mailen gällande ett helt annat problem som jag har.

Men tack för att du återkopplar.

 

/Carl.

Hej! 

 

Så nu har du fått den hjälp du behöver? Annars mejlar du tillbaka till min kollega som skickade mejl till dig igår och ange på vilket telefonnummer vi kan nå dig. Vi vill gärna hjälpa dig. 

 

/Tinna

Hej igen,

 

Detta är redan gjort och jag har bett henne att avsluta det ”andra” ärendet.

 

Nästa steg är att vi nu koncentrerar oss på problematiken med IOS gränsnittet enligt ovan.

Jag har TeamViewer QuickSupport för iOS installerat för att ni själva kan få en överblick ”live” hur detta ter sig.

 

/Carl.

Hej Visma,

 

Tänkte höra vad status är gällande problemen som förekommer med eEkonomi och ipad OS.

Det har snart gått en månad nu.

 

Tack på förhand,

 

/Carl. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Helt hopplöst att köra Visma eEkonomi på iPad via Safari nu efter iOS 13.4. I tidigare OS versioner har det fungerat haltande men nu är haveriet totalt. Märkligt med en betaltjänst som inte går att få till i det största mobila operativsystemet! Har tvingats börja använda Chrome för iPad just för Visma, det fungerar.

Hej Carl, 

Vi kommer kontakta dig via mejl för vidare kontakt angående problemet. 

Ha en fin måndag! 
/My 

Hej My,

 

Tack för din information.

Då inväntar jag en återkoppling inom kort.

Har tyvärr inte hört något på 2 veckor.

 

Tack på förhand,

/Carl.

 

Hej HenrikDa,

 

Personligen har jag inte upplevt sådana problem som du har (i form av totalt haveri) och jag kör # iOS 13.4.1 på iPad Pro 2018 i form av hybrid dator.

För egen del så har jag valt denna hybrid lösning som framtidens dator istället för de äldre och mer konventionella vikbara laptops (Airs, Pros) även om dessa modulers kapacitet också vida överstiger normalt användande.

 

De problem jag har är aktiva hyperlänkar i scroll fönster, vid för många flikar aktiva, felaktig dynamisk normalisering av scrollfönster, re-load problematik osv...

Det är ju detta strul som skapar störningar i arbetsflödet för min del och med att fullt ut nyttja dess kapacitet av eEkonomi i Safari miljö på plattformen ipad iOS.

 

Det är tydligt att webbsidan’s och gränsnittets kompabilitet inte optimerad för senaste Safari.

Men jag antar att när Visma anser att tiden är mogen för detta så åtgärdas även dessa problem med all säkerhet.

Jag upplever dock att Visma är mer vana att jobba i PC-miljö och är inte lika djupt förankrade i disciplinen Mac OSX och särskilt inte i iOS-gränsnittet, tyvärr.

 

/Carl.